
Az amerikai dohányjövedéki hivatal (Tobacco Tax Bureau) kimutatása szerint 2004 és 2005 között több mint négy százalékkal kevesebb dohányterméket adtak el. A statisztikák szerint ráadásul 1999 óta ebben az időszakban estek legmeredekebben az eladási adatok.
A negatív trendet mutatja, hogy az 1998-as cigaretta-eladásokhoz képest tavaly 21 százalékkal kisebb forgalmat realizáltak a gyártók. A szakértők szerint ez leginkább a dohányzásellenes reklámok hatásának, valamint a dohányipari termékek reklámozási gyakorlatának szigorításának tudható be. Ezek együttes hatására ugyanis drasztikusan lecsökkent a dohányzók száma, főleg a tengerentúlon.
Az európai dohányiparban sem túl rózsás a helyzet, igaz a világranglistán ötödik brit Gallaher még 100 millió fonttal növelni tudta eladásait a tavalyi pénzügyi évben. Fő piacáról - a britről - annyit közölt, hogy a dohányzási tilalom kiszélesítésének terve alapján a jövőben a helyi piac 4-5 százalékos zsugorodásra számít. 2006-ra ezért már a kontinentális Európát célozzák meg, de ezen a piacon piacon - miután több állam emelte a dohány jövedéki adóját - kiéleződik a harc az újonnan csatlakozó uniós országok szállította olcsóbb cigaretta miatt.