2p

A tavalyi évben összesen 378 milliárd szál cigarettát adtak el az Egyesült Államokban. Ez talán soknak hat, de 1951 óta ez a legalacsonyabb adat. Az egészségkampányok hatására Európában szintén piacvesztéssel kell számolniuk a dohánygyártóknak.

Már nem divatos a dohányzás

Az amerikai dohányjövedéki hivatal (Tobacco Tax Bureau) kimutatása szerint 2004 és 2005 között több mint négy százalékkal kevesebb dohányterméket adtak el. A statisztikák szerint ráadásul 1999 óta ebben az időszakban estek legmeredekebben az eladási adatok.

A negatív trendet mutatja, hogy az 1998-as cigaretta-eladásokhoz képest tavaly 21 százalékkal kisebb forgalmat realizáltak a gyártók. A szakértők szerint ez leginkább a dohányzásellenes reklámok hatásának, valamint a dohányipari termékek reklámozási gyakorlatának szigorításának tudható be. Ezek együttes hatására ugyanis drasztikusan lecsökkent a dohányzók száma, főleg a tengerentúlon.

Az európai dohányiparban sem túl rózsás a helyzet, igaz a világranglistán ötödik brit Gallaher még 100 millió fonttal növelni tudta eladásait a tavalyi pénzügyi évben. Fő piacáról - a britről - annyit közölt, hogy a dohányzási tilalom kiszélesítésének terve alapján a jövőben a helyi piac 4-5 százalékos zsugorodásra számít. 2006-ra ezért már a kontinentális Európát célozzák meg, de ezen a piacon piacon - miután több állam emelte a dohány jövedéki adóját - kiéleződik a harc az újonnan csatlakozó uniós országok szállította olcsóbb cigaretta miatt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!