A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága csütörtökön bejelentette, hogy névadó szponzorációs megállapodást kötött a Budapesti Sportirodával a Budapest Félmaraton kapcsán. A szerződést Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója és Kocsis Árpád, a BSI versenyigazgatója írták alá. A Budapest Félmaraton neve 18 év után változik meg. Az eseményre szeptember 14-én 29. Wizz Air Budapest Félmaraton néven kerül sor.
A verseny 1984-es indulása óta népszerűsége folyamatosan nő. 2013-ban rekordot döntött a résztvevők száma, több mint 12 ezren álltak rajthoz az eseményen, és a szervezők idén még ennél is több résztvevőre számítanak. A Wizz Air egyúttal bejelentette, hogy az egyik főszponzorává válik a "Run in Budapest" kezdeményezésnek is, amely a három legnagyobb magyarországi futóeseményt, a Wizz Air Budapest Félmaratont, a Spar Budapest Maraton Fesztivált és a Telekom Vivicittá Városvédő Futást fogja össze.
Váradi József a légitársaság vezérigazgatója elmondta, hogy a Wizz Air célja mindig is az emberek életminőségének emelése volt, amit eddig úgy segítettek, hogy mindenki számára elérhető áron kínáltak repülőjegyeket. Véleménye szerint a tömegsport, a futás is ilyen célokat szolgál, hiszen, aki rendszeresen mozog, az is javítja az életminőségét, így könnyen találtak közös pontot a Félmaratont szervező BSI-vel. A cégvezető azt is kiemelte, hogy a Wizz Air fontos céljának tekintette a hazai turizmus fejlődésének elősegítését, és a nagy budapesti futóversenyek immár fontos idegenforgalmi eseménnyé is váltak. Kocsis Árpád mindezt adatokkal is alátámasztotta, a tavalyi eseményen 4000 külföldi sportturista vett részt, akik 13 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánkban.
Váradi József kiemelte azt is, hogy az együttműködés, amelynek keretében Magyarország legnépszerűbb futóversenyéit kapcsoljuk össze a Wizz Air márkanévvel, remekül illeszkedik cégünk arculatához. Célunk, hogy az események nemzetközi jellegét is erősítsük, előnyt kovácsolva abból, hogy légitársaságunk már 35 országban van jelen.
Az eseménynek korábban, 18 éven át az egyik nagy sportszergyártó vállalat volt a névadó szponzora, őket a most megkötött megállapodás értelmében váltja a Wizz Air. Kocsis Árpád ennek kapcsán megjegyezte: nagyon bízunk abban, hogy ezzel az új együttműködéssel tovább erősödik a futóturizmus is, létszámban és minőségben egyaránt. Őszintén remélem, hogy ez az új kapcsolat is legalább olyan hosszú időn át vagy még tovább is működik majd, mint az előző. A felek az első nagyobb lépést megtették, hiszen a most megkötött megállapodás öt évre szól.
Váradi József részletesen beszélt az mfor.hu-nak a Wizz Air üzleti terveiről, a vele készült anyagot pénteken olvashatják oldalunkon.
mfor.hu