Karmos Gábor elmondta, hogy a kormányzat és az érdekképviseletek jelenleg is egyeztetnek a versenyképességet javító intézkedésekről.
A főtitkárhelyettes szerint a jelenlegi világgazdasági környezetben lényeges lenne a környezetkímélő járművekre vonatkozó adóterhek csökkentése, illetve egy versenyképességet javító támogató csomagnak a kialakítása.
Kiemelte, hogy a fuvarozással foglalkozó cégek esetében is kulcskérdés, hogy a tőkeszegény vállalkozások állami segítséget kapjanak versenyképességük és működésük fenntartásához. Ezek a közúti közlekedési szolgáltatók több mint százezer embernek adnak munkát ma Magyarországon, és ezeket a munkahelyeket meg kell tartani. Karmos Gábor úgy vélte, fennáll a veszélye annak, hogy a válság nyomán ezeknek a munkahelyeknek egy része megszűnik, mivel már most érezhetően csökkent a szállítás és a fuvarozás iránti igény.
Magyarországon olyan logisztikai rendszer alakult ki, hogy a GDP minden egy százalékos csökkenése a fuvarozási igények 2,5 százalékos visszaesésével jár, ez pedig 2009-ben több száz vállalkozást és több ezer munkahelyet érinthet az ágazatban - fejtette ki a főtitkárhelyettes.
Karmos Gábor kiemelte, hogy a fuvarozók egyetértenek a gazdaság élénkítésére irányuló intézkedésekkel, hiszen az a legrosszabb, ha nincs fuvarozni való áru, de emellett nagy hangsúlyt kell fektetni a munkahelyek megtartására is.