A tájékoztatások tartalmának meghatározása során az Avon figyelmen kívül hagyta azt a körülményt, hogy egyes országok, illetőleg földrajzi területek között eltérés van a bőrtípus vonatkozásában. A hazai fogyasztók számára tehát más földrajzi területen, más klimatikus viszonyok között, más páratartalomban élő, más étkezési szokásokkal bíró népesség körében elvégzett vizsgálatok eredményei nem adnak a valóságnak megfelelő tájékoztatást az adott termék hatékonyságáról.
Az Avon nem vitatta a GVH azon megállapítását, hogy a kozmetikai szerek esetében nem várható el egy élethosszig tartó hatás. Ugyanakkor az Avon egyes tájékoztatásai a fogyasztók számára azt az üzenetet közvetítették, hogy a termék hatását nem rövid távon fejti ki. A reklámok hosszabb ideig tartó hatást sejtettek, amely állítás nem felel meg a valóságnak, áll a GVH közleményében.
A GVH által felkért szakértő több termék esetében a fentieken túlmenően további kifogásokat fogalmazott meg. Ezzel összefüggésben a GVH az "Anew Clinical szérum a lézer pontosságával" és az "Ageless Results bőrfiatalító krémcsalád" termékek elnevezésében a "lézer pontosságával", illetve "a bőrfiatalító" kifejezés alkalmazását a határozat kézhezvételétől számított hat hónap elteltével megtiltotta, mivel ezek a kifejezések is alkalmas a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
A GVH az Avont jogsértő magatartásáért húszmillió forint versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta. A bírság összegének megállapítása során a GVH tekintettel volt arra, hogy az Avon lehetőséget ad a termékekkel elégedetlen fogyasztók számára a készítmény visszaadására, illetőleg késznek mutatkozott a kifogásolt tájékoztatások tartalmának megváltoztatására.