A versenyhivatal az első esetben kifogásolta, hogy a rádiós reklám elhallgatta, a központi 15 százalékos kedvezmény csak a lízingkonstrukció választása esetén vehető igénybe, miközben a vevőknek csak kisebbik hányada dönt ezen értékesítési módszer mellett.
A két hónappal későbbi akció esetében a rádióreklám azon része minősült fogyasztó megtévesztésre alkalmasnak, amely szerint "már 14 990 forinttól gazdag felszereltségű, téli gumis, tök jó Opelhez" lehet jutni. Eközben az akcióhoz kapcsolódó szórólapon is szerepelt, hogy ez csak az első 12 hónapra érvényes, ezt követően jelentősen megemelkedik a havi törlesztő összeg mértéke. Ezzel az eljárás alá vont társaság a valóságosnál sokkal kedvezőbb színben tüntette fel az akciós konstrukciót.
A bírság összegénél a reklámok költségeit vette alapul a GVH. Súlyosbító körülményként értékelte a rendszeres, igen kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását. Ezzel szemben jelentős enyhítő tényezőként vette figyelembe, hogy a vásárlói döntés meghozatala előtt, a kereskedőnél megkaphatta a vásárló a teljes és valós tájékoztatást.