2p

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007. április 16-i tárgyalásán megállapította, hogy a General Motors Southeast Europe Kft. tavaly ősszel sugárzott rádiós reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. A jogsértés miatt a vállalkozásnak 20 millió forint büntetést kell fizetnie.

Az elmarasztalt vállalkozás 2006 szeptemberében az Opel 15. születésnapi akciójára, valamint a 2006 novemberében szervezett "Tök jó Opel-napok" akciójára hívta fel rádiós reklámok segítségével a fogyasztók figyelmét.

A versenyhivatal az első esetben kifogásolta, hogy a rádiós reklám elhallgatta, a központi 15 százalékos kedvezmény csak a lízingkonstrukció választása esetén vehető igénybe, miközben a vevőknek csak kisebbik hányada dönt ezen értékesítési módszer mellett.

A két hónappal későbbi akció esetében a rádióreklám azon része minősült fogyasztó megtévesztésre alkalmasnak, amely szerint "már 14 990 forinttól gazdag felszereltségű, téli gumis, tök jó Opelhez" lehet jutni. Eközben az akcióhoz kapcsolódó szórólapon is szerepelt, hogy ez csak az első 12 hónapra érvényes, ezt követően jelentősen megemelkedik a havi törlesztő összeg mértéke. Ezzel az eljárás alá vont társaság a valóságosnál sokkal kedvezőbb színben tüntette fel az akciós konstrukciót.

A bírság összegénél a reklámok költségeit vette alapul a GVH. Súlyosbító körülményként értékelte a rendszeres, igen kedvező akciók által sugallt pozitív imázs kialakítását. Ezzel szemben jelentős enyhítő tényezőként vette figyelembe, hogy a vásárlói döntés meghozatala előtt, a kereskedőnél megkaphatta a vásárló a teljes és valós tájékoztatást.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!