2p

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, a Rossmann Magyarország Kft. 2006 szeptemberében két reklámújságjában nem a valóságnak megfelelően tüntette fel egyes termékek nem akciós árát, ezzel megtévesztve a fogyasztókat. A vállalkozásnak emiatt ötmillió forint bírságot kell fizetnie.

A termékek és szolgáltatások kiválasztásában megnyilvánuló fogyasztói döntés befolyásolására alkalmas, ha egy adott termék az akció időtartama alatt a korábbinál kedvezőbb áron vásárolható meg. Jogsértőnek minősül, ha a vállalkozás a reklámújságjában feltüntet egy magasabb és egy kedvezményes árat, miközben a magasabb árat korábban ténylegesen nem alkalmazta.

A GVH megállapította, hogy a Rossmann Magyarország Kft. a 2006. szeptember 4. és 17., illetve a 2006. szeptember 18. és 24. közötti időszakban megtartott akciók kapcsán egyes termékek esetében az akcióban elérhető megtakarítás, a kedvező vásárlási lehetőség bemutatására feltüntetett, az akciót megelőzően alkalmazott árra vonatkozó közlése nem felelt meg a valóságnak. A reklámújságok a ténylegesen alkalmazottnál magasabb eredeti árat tüntettek fel, így a ténylegesen elérhetőnél magasabb megtakarításról adtak tájékoztatást.

A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés megállapítása mellett ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást, áll a társaság közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!