Csökken a fapadosok utasszáma Ferihegyen. Táblázat!
Ami a nemzetközi színteret illeti, a társaság árbevétele az elmúlt három évben 55 százalékkal nőtt, idén pedig a tavalyi 400 millió után 560-570 millió euró forgalomra számítanak.

Ennek megfelelően folyamatosan bővül a gépállomány is: idén két új A 319-es landolt a cégnél, jövőre öt, 2008-ban pedig 7 új Airbus áll majd szolgálatba. "A célunk, hogy modernizált és költségoptimalizált flottánk révén 2008-ban már 10 millió utast szállítsunk" - tette hozzá Engel. Szerinte a low-cost szegmens további fejlődésével párhuzamosan a piaci konszolidáció is folytatódni fog, így 2010-re a jelenlegi 50-60 fapados helyett csak 10-15 marad majd talpon.
További díjcsökkentést ígér a BAAz egyelőre még a jövő kérdése, mennyire tudja majd kivenni a részét a fejlődésből a magyar piac. Egyes légitársaságok szerint az előrelépés gátja a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA), mivel túl magas reptéri díjaival elriasztja a cégeket újabb járatok indításától. Andreas Engel ezzel kapcsolatban annyit jegyzett meg: jól együtt tudnak dolgozni a BA-val, az árcsökkentést ezzel együtt természetesen szívesen fogadnák.

A problémát egyébként a BA is érzékeli. Nem véletlen, hogy idén tavasszal januárig visszamenőleg 5 százalékkal már lejjebb vitte az árakat, és az elkövetkező öt évre további fokozatos mérséklést ígért. A vállalat ennek érdekében október második felében tárgyalásokat folytatott a légitársaságokkal, a hónap végén pedig
benyújtottaa további csökkentésről szóló javaslatot a Polgári Légiközlekedési Hatósághoz (PLH).
A csökkentés átlagos mértéke egyelőre nem ismert, ám a BA szerint az valószínűleg jócskán meghaladja majd a rendeletben előírt mértéket. A társaság az új díjakat még idén szeretné meghirdetni annak érdekében, hogy azok 2007. január elsejétől hatályba léphessenek.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Csökken a fapados forgalom Ferihegyen
Csökkennek a reptéri díjak Ferihegyen
Hazánkban is erősít a Wizz Air
Újabb fapados landol Ferihegyen
Ferihegy helyett vidékre repülne a Wizz Air