2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A gönyűi konténer- és gazdasági terminál hasznosítására az Audi logisztikai központ kedvező lett volna, de nem az egyetlen lehetőség - közölte pénteken a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az MTI megkeresésére.

A tárca tájékoztatása szerint a területek pályázati meghirdetése folytatódik, a vagyonkezelő és a tulajdonos további intézkedéseket tesz a kikötő forgalmának növelése és a betelepülés feltételeinek javítása érdekében.

Az NFM közlése szerint a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy az államnak ne kelljen visszafizetnie az uniós támogatást.

A tárca szerint a Győr-Gönyű Kikötőben létrehozott, infrastruktúrával ellátott konténer- és gazdasági terminál hasznosítása a projekt működőképességének megítélése szempontjából csupán részfeladatnak tekinthető. Az Európai Unió több feltétel együttes teljesülését vizsgálja a visszafizetés esetleges mérlegelése során.

A kikötő tényleges működését és üzemelését alátámasztó dokumentumokat 2012. szeptember 30-ig kell benyújtani az Európai Bizottságnak. Így egyebek mellett tájékoztatást kell adni a jobb kihasználtság érdekében tett intézkedésekről, a kikötő továbbfejlesztésének megkezdéséről és előrehaladásáról.

A Bizottság az elküldött anyagokat áttekinti, indokolt esetben kérdéseket tesz fel. Ezt követően mérlegeli, hogy a kikötő működtetését és fejlesztését szolgáló tagállami intézkedések elegendőek-e, vagy pénzügyi szankciók alkalmazására lehet szükség. Az esetleg visszafizetendő összeget a teljesítés mértékétől függően ezután határozhatják meg.

A kormányzat folyamatosan dolgozik a kikötő működési feltételeinek javításán. Hamarosan kiválasztják a kikötőt működtető társaságot, amelynek a terület hasznosítása, új betelepülők felkutatása lesz az elsődleges feladata.

Az NFM szerint a helyzet rendezését jelentősen megnehezíti, hogy a korábbi kormányok életképes üzleti terv nélkül, a lehetséges bérlői és megrendelői kör felkutatása, igényeik felmérése nélkül vágtak bele a beruházásba.

A gönyűi kikötő fejlesztését még 2005-ben pályázta meg az akkori kormányzat felkérésére az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság. A fejlesztés európai uniós támogatása 6 milliárd forint, a magyar önrész csaknem 2 milliárd forint volt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!