Az ünnepi hangulat – a nehezedő gazdasági helyzet ellenére – alapvetően meghatározza keresési szokásainkat is. Ilyenkor a régi ismerősök is előkerülnek, és bizony sokkal többet ülünk otthon a meleg szobában. Az iwiw (1.) közösségi oldal nem véletlenül vezeti tehát a legnépszerűbb kulcsszavak listáját, sőt az sem meglepő, hogy utána a youtube (2.) a legkedveltebb a magyar netezők körében, hiszen a videomegosztót a világon mindenhol milliók nézik rendszeresen.
A játékok (3.) és a játék (10.) kulcsszavak a legnépszerűbb karácsonyi ajándékokat jelzik, míg a tv (4.) és a torrent (6.) már a karácsonyi kikapcsolódásra való készülődés két fajtáját mutatják: van, aki megelégszik a dobozból áradó kínálattal, mások pedig letöltik, ami érdekli őket.
Az ingyen (9.) kifejezés népszerűsége több dologra utalhat, idén talán többen szeretnék drága ajándékok helyett olcsóbb, de kreatívabb, ötletesebb dolgokkal meglepni szeretteiket. A hazánkban legelterjedtebb levelezőrendszer, a freemail (5.) a karácsonyi üdvözletek várható óriási tömege miatt nem hiányozhat a listáról, áll a Google közleményében.
A legdinamikusabban fejlődő kulcsszavak között is ott találjuk az iwiw-et (1.) és a játékokat, bár utóbbiak már nem annyira ajándékként, hanem inkább kikapcsolódási formaként jelennek meg (startlapjatekok, 2.). A másik listához képest itt sokkal erősebb nyomot hagytak az elmúlt időszak hazai eseményei a Google keresőjében.
A december középétől gördülő MÁV-sztrájk fenekestül felforgatta a közéletet, így az ünnepekre való hazautazás időszakában nem csoda, hogy megnőtt az érdeklődés a máv (3.), a volán (5.), a menetrend (6.), az elvira (online vasúti menetrend, 9.) iránt.
A pénzügyi válság hatására az új autók iránti kereslet csökkent, ezért nem véletlen, hogy a használtautókra (4.) most többen keresnek. Ezeken túl még a bkv (10.) esetleges sztrájkja és a karácsonyi és szilveszteri menü (receptek, 7.) sürgető közelsége ösztönözte keresésre az internetezőket.