
- Meglepte Önt a jelölés? Mi volt az első gondolata ezzel kapcsolatban?
Nagyon meglepett a jelölés. Talán azt is mondhatom, hogy meghatott. Szeretem a munkámat, fontosak a kollégáim. Büszke vagyok arra, amit teszek, és büszke vagyok azokra, akikkel ezt együtt teszem…
- Ön szerint, milyen főnöknek látják Önt kollegái, mit gondol, miért jelölték Önt erre a versenyre?
Nagy munkabírású, sokat is dolgozó, a munkája és az általa vezetett csapat iránt elkötelezett főnöknek látnak, akinek nagyon fontosak a munkatársai, mind emberileg, mind szakmailag.
Azt gondolom, azért jelöltek, mert a társaság egy ilyen nehéz gazdasági és politikai helyzetben is sikereket tudott elérni, és a munkatársaim magukénak érzik ezeket a sikereket. A jelölésemmel elismerték, hogy sikerült minden esetben biztosítanom a munka ellátásához szükséges körülményeket. Egy önkormányzati tulajdonban lévő, közszolgáltató cég esetében, pláne egy fővárosi cég esetében a mostani politikai viharok közepette például minden esetben védőernyőt kell tartanom a munkatársaim fölé.
- Rákényszerült a 2009-es évben népszerűtlen lépések? Hogyan próbálta ezt (ezeket) a munkatársaival elfogadtatni?
A gazdasági válság miatt elmaradtak a társaság bevételei a tervezettől, ezért sajnálatos módon hét munkatárstól kellett megválnunk, közöttük egy felső vezetőtől és két középvezetőtől is. Minden esetben sikerült korrekt módon a „válást” lebonyolítani. Látva, hogy ezekre a lépésekre azért kényszerültem, hogy a cég helyzetét stabilizáljam, és ezzel a többiek munkahelyét és feltételeit megtarthassuk, ezt elfogadták. Nagyon fontos volt, hogy a munkatársak azt tapasztalták, hogy a fájdalmas lépések után is jó emberi viszonyban maradtunk az elbocsátott kollégákkal.
- Milyen vezetői képességek váltak hangsúlyosság a jelenlegi gazdasági körülmények között?
A pénzügyi válságmenedzsment mellett nagyon fontos, hogy kreatív módon új lehetőségeket keressen a vezető és azokat meg is valósítsa. Így a válságmenedzsment mellett a kreativitást és a kitartást emelném ki, mint legfontosabb vezetői képességeket. Az ezt következő legfontosabb tulajdonság a megfelelő kommunikáció. Szállítókkal, finanszírozókkal és a speciális tulajdonossal való kapcsolattartás mellett rendkívül fontos a belső kommunikáció. Miként értetjük meg a munkatársakkal, hogy mit kíván tőlük a megváltozott gazdasági és politikai helyzet. Ez kiváltképp sok türelmet igényel, de azt hiszem, ez bennem megvan.
- Hogyan fejlődött cége az elmúlt években, mely szakmai sikerekre a legbüszkébb?
A társaság ügyvezetését 2007. júliusában vettem át. Abban az esztendőben az előző évekkel azonos létszámot (ügyvezető plusz három fő) és árbevételt (mintegy hetven millió forint) ért el a társaság. A következő évben, 2008-ban sikerült új tevékenységekre megbízást kapni a tulajdonos Fővárosi Önkormányzattól, így közszolgáltató társasággá vált a Parking Kft. Meghatározó tényezőjévé váltunk a városnak, mi lettünk a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervező szakcége. Minden intézkedésünk alapvető célja a város levegő és zaj szennyezettségének a csökkentése. Tevékenységeinket, javaslatainkat támogatják a szakmai civil szervezetek, például a Levegő Munkacsoport, a VEKE (Városi, Elővárosi Közlekedési Egyesület) és az EMPAMO (Emberibb Parkolási Mozgalom) is. Megalkottuk Budapest teherforgalmi stratégiáját és kialakítottuk a várost védő védett és össztömegkorlátozott övezeti rendszert, amely engedélyhez köti a szinte az egész városban a tehergépjárművek és meghatározott helyeken (például Budai Vár, Margit-sziget, Városliget, Normafa és Jánoshegyi kilátó, stb.) a személygépjárművek közlekedését. Szinte egyhangúan (mindössze egy szavazat hiányzott csupán a teljes egyetértéshez) sikerült elfogadtatni a Fővárosi Közgyűléssel Budapest Parkolási Stratégiáját és az ezzel kapcsolatos rendeletet, amelyet a szakmai szervezetek nagy többsége szintén támogatott. Nyertünk hétszázmillió forintot az Európai Uniótól P+R parkolók építésére, amelyek még az idei évben el is készülnek. Mintegy hatvan százalékkal csökkentettük a Margit-sziget gépjárműforgalmát azzal, hogy átvettük a terület üzemeltetését. Egy koncessziós pályázaton elnyertük a Kossuth tér teljes rendezésének a jogát, amely keretén belül, mintegy hatmilliárd forintért fogunk banki hitelből (ebben a gazdasági helyzetben!) beruházni. Nem utolsó sorban 2008-ban már mintegy 1,1 milliárd forint árbevételt értünk el és harmincöt munkatárssal láttuk el a feladatainkat, s ezt az ütemet, szintet tartottuk 2009-ben is. Az idei esztendőnek már közel ötvenen vágunk neki, s még merészebb tervekkel!
Ismerje meg a Legjobb főnök szavazás jelöltjeit, és szavazzon!