A felvásárlások 70 százaléka nem éri el célját, állítja a vállalati integráció egyik specialistája, a Hay Group tanácsadója. A legfőbb okok között a nem jól körülhatárolt vállalati célokat, a kulturális különbözőséget és az eltérő vezetésből adódó problémákat említik.
A most egyesülő két kozmetikai vállalatnak is hasonló gondokkal kell szembenézniük. A szakértők szerint azonban nem is a kulturális vagy vezetésbeli eltérések okozhatják majd a legnagyobb problémát, mint inkább az, milyen erős etikai alapokon áll a szigetország vállalata.
A Hay Group felmérése szerint igen kicsi a mozgásterük az egyesülő vállalatoknak: általában egy éven belül meg kell győzniük új vezetőségüket arról, hogy érdemes volt az összevonás mellett dönteni. Azok a cégek, amelyek eredményesen összeolvadnak, általában "emberfeletti" erőfeszítést tesznek az ügy érdekében.
Az említett csoportot erősítő vállalatok alapos elemzést készítenek a cégek közötti kulturális különbségekről, azok gyenge és erős oldalairól. Megpróbálják megtalálni azokat a szinergikus pontokat, amelyek mentén nemcsak összekapcsolódhatnak, de gyorsan növekedhetnek is. Konkrét célokat fogalmaznak meg, s azok megvalósítására olyan "ütőképes" csapatot szerveznek, amely sikerrel keresztül tudja vinni a kollégákat a változáson.
Mendzsment Fórum
HR-kihívás a Body Shop felvásárlása
Még meg sem száradt a tinta a francia kozmetikai óriás Loréal és a természetes kozmetikumairól híres brit Body Shop felvásárlási szerződésén, a tanácsadó vállalatok máris azt kutatják, mekkora kihívást jelent a két eltérő kulturális közegű vállalat egyesítése.