3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem sikerült egyezségre jutnia a BKV menedzsmentjének és a sztrájkot jelentő - zömében - buszos szakszervezeteknek a keddi tárgyaláson, a szerdai egyeztetés lehet az utolsó a csütörtöki félnapos sztrájk előtt - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-vel.

A szóvivő elmondta, hogy az álláspontok nem közeledtek a keddi egyeztetésen sem. A munkáltató továbbra sem tudja garantálni a cég finanszírozási gondjainak megoldását, de arra kérte a szakszervezeteteket, hogy legyenek türelemmel, mert "szerdán megérkezhetnek az állam és a főváros részéről a kért garanciák".

Nemes Gábor beszámolt arról, hogy legközelebb szerdán délután ülnek tárgyalóasztalhoz; a szakszervezetek azt várják, hogy a tárgyaláson jelenjen meg mind az állam, mind a főváros részéről egy-egy képviselő.

Az esetleges csütörtöki sztrájkról annyit közölt, hogy a szakszervezetek tervei szerint az autóbusz-ágazat teljes létszámban venne részt benne, így az alvállalkozók kivételével egyetlen busz sem menne ki a forgalomba.

Bartha Pál, a sztrájkbizottság tagja az MTI-nek elmondta, hogy az elégséges szolgáltatásról sem sikerült egyezségre jutni a munkáltatóval. A BKV 90 százalékos szolgáltatást szeretne csúcsidőben, és 50 százalékosat azon kívül. Az érdekképviseletek viszont ragaszkodnak a 60 százalékhoz, ami a teljes busz ágazat leállásával is tartható, mivel a villamos-, metró- és HÉV-ágazat, valamint az alvállalkozók nem vennének részt a munkabeszüntetésben.

Bartha Pál szólt arról is, hogy a tervezett sztrájk üzemkezdettől (4.30) 13 óráig tartana. A forgalmi rend a sztrájk befejeztével mintegy két és fél óra alatt állna helyre, ahogy a korábbi tapasztalatok mutatják.

A szakszervezetek öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkezett kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését.

A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.

A sztrájkbizottság szerint 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése.

A HÉV és a metróvonalakon egyáltalán nem lesz sztrájk, és várhatóan a villamosok valamint a trolik is szinte teljes körű szolgáltatást nyújtanak majd.

A BKV Zrt. két alvállalkozója - a Nógrád Volán és a VT Transman - elsősorban Észak-Pesten és Dél-Budán bérel viszonylatokat, összesen mintegy 20 járatot közlekedtetve.

A sztrájk idején menetrend szerint jár a főként Budafokon és a XI. kerületben közlekedő 150-es, a 14-es és a 114-es, a 41-es és a 41 gyors, a 250-es, az 50-es, az 58-as, a 13-113-113A, a 87-87A-187 jelzésű autóbusz.

A hétköznapi menetrend szerint járnak majd a IV., a XIV. és a XVII. kerületben közlekedő 30-as, 88-as, 120-as, 147-es, 170-es gyors jelzésű buszok.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!