Az Alstom Transport közleménye szerint a Metropolis típusú metrókocsik a cég lengyelországi, katowicei gyárából érkeztek Budapestre egy speciális szállítójárművön.
Az Alstom és a BKV Zrt. 2006. május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak, hogy a gyártó összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként öt kocsiból álló szerelvény. A többi kocsi a 4-es metró vonalán közlekedik majd.
Az egyenként 20 méter hosszú, 3,1 méter magas, 32 tonnás, mintegy 200 utas szállítására alkalmas metrókocsik tesztelését a szerelvény fék- és áramellátó rendszerének kipróbálásával kezdik a BKV próbapályáján.
Az új budapesti metrókocsikat Franciaországban tervezték, a főbb részegységeit is ott gyártják, a kocsiszekrények elkészítését és összeszerelését viszont az Alstom katowicei gyárában végzik - közölte az Alstom.
A lengyelországi gyárban tavaly szeptemberben tartott bemutatón Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy a 4-es metró vonalán automata vezérlésűek lesznek a kocsik, míg a 2-esen - csakúgy mint eddig - vezető fog irányítani. Mindkét vonalon légkondicionált, képes és hangbemondásos utastájékoztatással egyaránt ellátott kocsikban utazhatnak majd a közlekedők - fűzte hozzá.