A visszafogott termelési volumen oka az alkatrész- és részegység beszállító csatornákban bekövetkezett károk helyreállításának elhúzódása.
A Nissan pénteken jelentette be, hogy április 11 és 18 között fokozatosan megindítja a gyártósorokat összes japán üzemében. A Toyota pedig az azt követő héten indítja be japán üzemeiben a gyártást, de csak próbaüzem jelleggel, mivel az azutáni héten a japán "Arany Hét" nemzeti ünnepen ismét leállítja a munkát.
Mindkét autógyár közölte, hogy üzemeik kezdetben legfeljebb az eredeti termelési darabszámnak legfeljebb 50 százalékát teljesítik.
A földrengés és a nukleáris baleset beszállítói hálózatra gyakorolt hatása a Toyota és a Mitsubishi autógyárakat vetette vissza a legnagyobb mértékben. A Toyota termelése márciusban 46 százalékkal, a Mitsubishi termelése 48 százalékkal esett vissza.
A beszállítói fennakadások az autógyárak külföldi üzemeinek működését is akadályozzák. A Nissan brit sunderlandi üzeme április 26. és 28. között három napra leáll. Az üzem a Micra, Qashqai és Note modelleket gyártja.
MTI