A nyugati országok és cégeik által régóta követelt szellemi termékek védelmét úgy tűnik egyre komolyabban veszik Kínában. Igaz, elektronikai termékeket gyártó vállalat eddig még nem indított pert ilyen ügyben, ám más szektorok képviselői már több - számukra sikeres ítélettel zárult - eseten vannak túl. Így például a Starbucks kávézólánc, a Chanel SA, a Prada Holding NV és három másik luxuscikkeket gyártó cég is precedens értékű védjegypert nyert a közelmúltban.
A Nokia számára persze az erkölcsi kár mellett azért is fontos, hogy a kínai másolatokat, illetve hamisítványokat kiszűrjék, mivel a távol-keleti ország a világ elsőszámú mobilpiaca. A legnépesebb országban 400 millió előfizetőt tartanak nyilván, és a tavalyi évben 100 millió új készüléket értékesítettek a gyártók. A telítődő nyugati piacok helyett így a Nokia és a versenytársai számára is Kína lett a legfontosabb célpiac.