A 625 legjelentősebb tengerentúli hirdető megkérdezésével készült tanulmány szerint idén 18 százalékot költhetnek a teljes kommunikációs keretükből a vállalatok az internetre, míg az elektronikus sajtó egyéb csatornái 30,6 százalékkal részesedhetnek. A felmérés szerint a médiumok között ellentétes trendek figyelhetők meg, míg a tévék és a rádiók esetében elköltött dollárok évről-évre csökkennek, addig az online média növekvő bevételeket realizál.
Kevésbé látványos a változás a nyomtatott médiumok, illetve a promóciók és rendezvények terén, amelyek a tavalyihoz hasonló költségkerettel futnak idén is. Előbbi 29 százalék alatti részesedést tudhat magáénak a kommunikációs költések terén, míg az utóbbi közel 23 százalékot.
Az idei évben a hirdetőknek immár a 80 százaléka használja majd az internetet, ami 2009-re 90 százalékot ér el - valószínűsíti az Outsell. A piackutató cég alelnöke, Chuck Richard szerint a vállalatok csak egyetlen szempont alapján mérlegelnek immár, minél költséghatékonyabb módon érjék el a számukra releváns csoportokat. Ha ezt a tévé biztosítja, akkor ott fognak hirdetni, ha viszont az interneten olcsóbban tudnak kommunikálni, akkor ott költenek. Mára egyébként az online média az Egyesült Államokban olyan elérést biztosít, amely konkurenciát jelent a hagyományos csatornák számára, miközben a technológia sokkal több lehetőséget nyújt, mint a televíziós- vagy a rádióreklámok.
Noha Magyarországon is töretlen a fejlődés az alacsony internetpenetráció miatt az amerikai költésektől elmarad az online média hazai aránya. Idén 25-30 százalékkal bővülhet az online reklámpiac - közölte korábban Novák Péter, a legnagyobb hazai online marketingcég, a Kirowski digitális marketing- és médiaüzletág-igazgatója. A szakember jelezte, egyelőre nincsenek végleges adatok a tavalyi évre vonatkozólag, az előzetes várakozások szerint viszont arra lehet számítani, hogy nettó hatmilliárd forintot költöttek el a cégek internetes hirdetésekre. 2006-ban ez akár másfél-két milliárd forinttal is bővülhet.