3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mind több statisztika támasztja alá, hogy a legnagyobb hirdetők egyre kevésbé preferálják a klasszikus médiumokat, és a tévének, illetve a nyomtatott sajtónak hátat fordítva az online csatornákon próbálják megszólítani a célcsoportjukat.

Akik valami meglepővel kívánnak előállni, azok az USÁ-ban már nem a 30 másodperces tévéreklámokban gondolkodnak, állítja egy most közzétett kutatás. Az online világ lett a hirdetők kedvenc terepe, a reklámbüdzsékből egyre több pénzt csoportosítanak át erre a területre - állítja az Outsell reklámköltést vizsgáló felmérése.

A 625 legjelentősebb tengerentúli hirdető megkérdezésével készült tanulmány szerint idén 18 százalékot költhetnek a teljes kommunikációs keretükből a vállalatok az internetre, míg az elektronikus sajtó egyéb csatornái 30,6 százalékkal részesedhetnek. A felmérés szerint a médiumok között ellentétes trendek figyelhetők meg, míg a tévék és a rádiók esetében elköltött dollárok évről-évre csökkennek, addig az online média növekvő bevételeket realizál.

Kevésbé látványos a változás a nyomtatott médiumok, illetve a promóciók és rendezvények terén, amelyek a tavalyihoz hasonló költségkerettel futnak idén is. Előbbi 29 százalék alatti részesedést tudhat magáénak a kommunikációs költések terén, míg az utóbbi közel 23 százalékot.

Az idei évben a hirdetőknek immár a 80 százaléka használja majd az internetet, ami 2009-re 90 százalékot ér el - valószínűsíti az Outsell. A piackutató cég alelnöke, Chuck Richard szerint a vállalatok csak egyetlen szempont alapján mérlegelnek immár, minél költséghatékonyabb módon érjék el a számukra releváns csoportokat. Ha ezt a tévé biztosítja, akkor ott fognak hirdetni, ha viszont az interneten olcsóbban tudnak kommunikálni, akkor ott költenek. Mára egyébként az online média az Egyesült Államokban olyan elérést biztosít, amely konkurenciát jelent a hagyományos csatornák számára, miközben a technológia sokkal több lehetőséget nyújt, mint a televíziós- vagy a rádióreklámok.

Noha Magyarországon is töretlen a fejlődés az alacsony internetpenetráció miatt az amerikai költésektől elmarad az online média hazai aránya. Idén 25-30 százalékkal bővülhet az online reklámpiac - közölte korábban Novák Péter, a legnagyobb hazai online marketingcég, a Kirowski digitális marketing- és médiaüzletág-igazgatója. A szakember jelezte, egyelőre nincsenek végleges adatok a tavalyi évre vonatkozólag, az előzetes várakozások szerint viszont arra lehet számítani, hogy nettó hatmilliárd forintot költöttek el a cégek internetes hirdetésekre. 2006-ban ez akár másfél-két milliárd forinttal is bővülhet.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!