
Állati zsiradék nélküli édességgel rukkolt elő a Tesco a muzulmán ünnep idején. A csokoládészelet, amelyet korábban csak mecsetekben és néhány egyetem büféjében lehetett beszerezni, minden olyan összetevőtől mentes, amely tiltott a vallás gyakorlói számára. A készítő Ummah Foods még azt is garantálja, hogy nem használ alkoholt a gépsor tisztításakor.
Üzlet az ünnep
Az élelmiszerlánc már a tavalyi évben felismerte az etnikai csoportokhoz kötődő ünnepekben rejlő kereskedelmi lehetőséget. Polcain jelenleg több mint 275 ázsiai készítmény található, több a keleti diwali ünnephez kapcsolódik, s egyre nő a kifejezetten muzulmánoknak szánt élelmiszerek száma is.
Ugyan a Tesco adatokat nem közölt, a svéd élelmiszerhálózatok mintegy 44 százalékos forgalom-növekedésről számoltak be az idei Ramadan kapcsán. A tavalyi év ünnepének utolsó hetében mintegy 133 százalékos emelkedést könyvelhettek el, s az idei évben is kedvezők a kilátások.
Böjti termékek a polcokon
Szaúd-Arábiában is mérföldkő az ünnep a kereskedelem számára. Erre az egy hónapra időzítik a legtöbb promóciót, az új áruházak nyitását és változnak a nyitvatartási rendek is. Az eladások mintegy 15 százaléka realizálódik a harmincnapos ünnep idején, de az ACNielsen kutatása szerint egyes termékek esetében az arány eléri a 70 százalékot, írja a Gulfnews.
A vállalatok speciális termékeket is piacra dobnak, az idei év egyik slágere a sárgabarack alapú ásványvíz, amely jótékonyan hat az emésztésre. Az ital a böjt idején jelentkező cukorszükségletet is kielégíti, állítja a gyártó. A kereskedők szerint a forgalom fellendülése összetett. A közel-keleti térségben dolgozó nem muzulmán lakosság úgy tekint az ünnepre, mint a leárazások heteire. A gazdag muzulmánoknak pedig jelentős összegű felajánlásokat kell tenniük, amelynek egy részét a szegényebbek ez idő tájt el is költik.