2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Speciális csokoládéval bővítette termékportfólióját a Tesco, reagálva a muzulmán ünnep kihívásaira. Az élelmiszerláncok nem csak a Közel-Keleten, de Európában is növekvő forgalmat könyvelhetnek el a Ramadan idején.

Mindenki fogyaszthatja!

Állati zsiradék nélküli édességgel rukkolt elő a Tesco a muzulmán ünnep idején. A csokoládészelet, amelyet korábban csak mecsetekben és néhány egyetem büféjében lehetett beszerezni, minden olyan összetevőtől mentes, amely tiltott a vallás gyakorlói számára. A készítő Ummah Foods még azt is garantálja, hogy nem használ alkoholt a gépsor tisztításakor.

Üzlet az ünnep

Az élelmiszerlánc már a tavalyi évben felismerte az etnikai csoportokhoz kötődő ünnepekben rejlő kereskedelmi lehetőséget. Polcain jelenleg több mint 275 ázsiai készítmény található, több a keleti diwali ünnephez kapcsolódik, s egyre nő a kifejezetten muzulmánoknak szánt élelmiszerek száma is.

Ugyan a Tesco adatokat nem közölt, a svéd élelmiszerhálózatok mintegy 44 százalékos forgalom-növekedésről számoltak be az idei Ramadan kapcsán. A tavalyi év ünnepének utolsó hetében mintegy 133 százalékos emelkedést könyvelhettek el, s az idei évben is kedvezők a kilátások.

Böjti termékek a polcokon

Szaúd-Arábiában is mérföldkő az ünnep a kereskedelem számára. Erre az egy hónapra időzítik a legtöbb promóciót, az új áruházak nyitását és változnak a nyitvatartási rendek is. Az eladások mintegy 15 százaléka realizálódik a harmincnapos ünnep idején, de az ACNielsen kutatása szerint egyes termékek esetében az arány eléri a 70 százalékot, írja a Gulfnews.

A vállalatok speciális termékeket is piacra dobnak, az idei év egyik slágere a sárgabarack alapú ásványvíz, amely jótékonyan hat az emésztésre. Az ital a böjt idején jelentkező cukorszükségletet is kielégíti, állítja a gyártó. A kereskedők szerint a forgalom fellendülése összetett. A közel-keleti térségben dolgozó nem muzulmán lakosság úgy tekint az ünnepre, mint a leárazások heteire. A gazdag muzulmánoknak pedig jelentős összegű felajánlásokat kell tenniük, amelynek egy részét a szegényebbek ez idő tájt el is költik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!