Balogh Attila, az Eston International vezető tanácsadója az új kormányzati negyed kapcsán vetette fel azt a problémát, hogy a 300 ezer négyzetméternyi, 33 ingatlanból álló jelenlegi kormányzati ingatlanportfóliót miképpen lehet majd értékesíteni. Az épületek egy része ugyanis elavult, viszont más részük a fejlesztők által preferált területen fekszik. Az új kormányzati negyed helyszíne még nem eldöntött, de gyakran felmerül néhány Duna melletti helyszín, amely hajóval jól összeköthető a Parlamenttel.
Az európai logisztikai fejlesztések kapcsán az előadók úgy vélték, hogy a közúti áruszállításnak még sokáig nem lesz konkurenciája, bár a multimodális (vasúttal, hajóval esetleg repülővel is megközelíthető) központok felértékelődnek.
Czifra Balázs a Slough Estates Hungary képviseletében felrajzolt egy vastag vonalat Európa térképére, amely Skóciától - Franciaországon és Németországon át - az Ibériai-félsziget déli részéig húzódott. Ez az európai áruszállítás fő ütőere, ebből ágaznak le vékonyabb erek, például Lengyelországon át Oroszország felé, illetve - Magyarországot is érintve - tovább délkeleti irányba.
Wachsler Tamás, a Harbor Kft. ügyvezető igazgatója előadásában úgy vélte, hogy miután az áruk Budapestnél "fordulnak", spekulatív céllal logisztikai központot építeni másutt (például Hegyeshalomban) nem kifizetődő.