Egyre veszít piaci részesedéséből a román állami vasútüzemeltetési társaság áruszállítási üzletága (CFR Marfa): míg két évvel ezelőtt a magáncégek mindössze a teherforgalom 5-8 százalékát bonyolították, mára ez a szám eléri a 25 százalékot. Az áruszállítás liberalizációja egy évvel a személyszállítási piac megnyitása előtt, 2007. január 1-től valósul meg a szomszédos országban.
Mivel Romániában a szolgálatban töltött idő a tehervonatok mozdonyvezetői esetében nem haladhatja meg a 12 órát, elsődlegesen Magyarország és Bulgária jöhet szóba a terjeszkedéskor. A CFR Marfa a külföldi előírásoknak megfelelő vagonokat és mozdonyokat kíván vásárolni, illetve nemsokára elkezdené felkészíteni a személyzetet az ország határain túli munkára. Mindeközben - a Romania Libera című lap információi szerint - több magyarországi vasúti áruszállító arra készül, hogy jövő év elejétől belépjen a román piacra.
Menedzsment Fórum