1p

A román vasút áruszállító részlegét az erős konkurencia arra készteti, hogy Magyarországra és Bulgáriára is kiterjessze tevékenységét.

Egyre veszít piaci részesedéséből a román állami vasútüzemeltetési társaság áruszállítási üzletága (CFR Marfa): míg két évvel ezelőtt a magáncégek mindössze a teherforgalom 5-8 százalékát bonyolították, mára ez a szám eléri a 25 százalékot. Az áruszállítás liberalizációja egy évvel a személyszállítási piac megnyitása előtt, 2007. január 1-től valósul meg a szomszédos országban.

Mivel Romániában a szolgálatban töltött idő a tehervonatok mozdonyvezetői esetében nem haladhatja meg a 12 órát, elsődlegesen Magyarország és Bulgária jöhet szóba a terjeszkedéskor. A CFR Marfa a külföldi előírásoknak megfelelő vagonokat és mozdonyokat kíván vásárolni, illetve nemsokára elkezdené felkészíteni a személyzetet az ország határain túli munkára. Mindeközben - a Romania Libera című lap információi szerint - több magyarországi vasúti áruszállító arra készül, hogy jövő év elejétől belépjen a román piacra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!