3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Egy fejlesztési program segítségével a következő hét évben megduplázódik a Magyarország és Szlovákia közötti határszakaszon átívelő közlekedési kapcsolatok száma - mondta Szijjártó Péter a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Zemplénagárdot és a szlovákiai Nagytárkányt (Veľké Trakany) összekötő út átadásán kedden.

A Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára beszédében emlékeztetett: a két ország miniszterelnöke a július 2-án megtartott magyar-szlovák csúcstalálkozón állapodott meg a két ország közötti közlekedési kapcsolatok átfogó fejlesztéséről.

A megállapodás alapján Magyarország és Szlovákia történelmének legnagyobb léptékű fejlesztési programja indult el, melynek első lépéseként előkészítik 46 új kapcsolat megépítését és 14 már meglévő felújítását, akadálymentesítését - mondta.

Hozzátette: második lépésben ezek közül huszonöt közúti-, folyami- vagy kompkapcsolatot választanak ki, amelyeket a 2014 és 2020 közötti uniós költségvetési ciklusban megépítenek.

A határkeresztező kapacitások fejlesztésének ötven százaléka a tervek szerint Borsod-Abaúj-Zemplén megyében valósul meg, ami részét képezi a 130 milliárd forintos országos programnak - mondta Szijjártó Péter. Közlése szerint döntés született már egy Ronyva-híd megépítéséről Abaújvár és Kenyhéc (Kehnyec) között, hamarosan átadják a határátkelő utat Kékednél, emellett vizsgálják a határ menti vasúti összeköttetés helyreállításának lehetőségét is.

Országszerte 115 kapcsolat előkészítése és kivitelezése zajlik - fűzte hozzá Szijjártó Péter.

Az államtitkár beszédében jelezte: ahhoz, hogy Közép-Európa legyen az európai kontinens növekedésének motorja, az egyik komoly versenyhátrányt, a közös határ ritka átjárhatóságának problémáját le kell küzdenie. A csaknem 700 kilométer hosszú magyar-szlovák határszakaszon jelenleg 28 közúti határátkelési lehetőség van és átlagosan 25 kilométerként lehet átkelni a szomszédos országba. Elmondta, Európa nyugati részén ennél sűrűbben találni határátlépési pontokat, ráadásul a Dunától keletre nincsen határ menti autóbusz- és vasúti közlekedés.

Ez nemcsak közlekedési, hanem gazdasági problémát is okoz, hiszen a határ mentén lévő vállalkozások számára elérhető keresletet csökkenti - tette hozzá Szijjártó Péter. Az átkeléshez az itt élőknek - a Zemplénagárd és Nagytárkány közötti út hiányában - eddig csaknem harminc kilométert kellett kerülniük.

Az államtitkár a magyar-szlovák összefogást hangsúlyozva elmondta, több mint 1,5 millió eurós beruházás révén a magyar oldalon két kilométernyi út épült meg Zemplénagárdtól a határig, a szlovák oldalon pedig forgalomtechnikai beavatkozásokat és útfelújítási feladatokat végzett el a kivitelező KE-VÍZ 21 Zrt. konzorciuma a korábban már elkészült útszakaszon.

A beruházás a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007-2013 keretében valósult meg, a projekt vezetője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., partnere a nagytárkányi önkormányzat volt.

Az útszakasz átadását jelképező szalagot Szijjártó Péter Szőllős János, a Kassa megyei önkormányzat alelnöke és Hörcsik Richárd, a térség fideszes országgyűlési képviselője társaságában vágta át, ezután a gyalogosok és az autósok vették birtokukba az új utat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!