10 pont a jó értekezletek szervezéséhez
- Ne kezdődjön késő délután és ne tartson sokáig.
-
- Előre osszuk szét a napirendet, hogy mindenki tudja, mivel kell készülnie
-
- Hagyjunk időt a közben felvetődő kérdésekre is
-
- Mindig pontosan kezdjük el, hogy a későket is pontosságra szoktassuk. (Ne késsünk!)
-
- Tudassuk előre, mikor lesz a szünet. (45 percenként legyen!)
-
- A szünetben oldott hangulatban pihenjünk, ne folytassuk az imént hallottakat.
-
- Az értekezlet résztvevőit előre meghatározott koreográfia szerint zavarhatják üzenetekkel. (Például a titkárságról beadott üzent formájában, amit csak írásban válaszolhatunk meg.)
-
- Értekezleten tilos sztorizni.
-
- Legyen az értekezletnek vezetője, és tartsa magát a napirendhez
-
- Illetlen dolog itt kimutatni szélsőséges érzelmeinket. (örömünket, vagy dühünket)
Aki nem lép egyszerre...
...az nem csak az esti rétesről marad le. Az üzleti életben, vagy akár egy felvételi interjún is komoly lemaradásokra számíthat. Ezért érdemes inkább elmenni egy protokoll tanfolyamra (két-három napos tréningek) vagy olvasson utána a témának, mielőtt végzetes hibákat követ el. Ha mégis hibázunk, mivel emberek vagyunk, és ez természetesen előfordul humorral, a helyzet megnevezésével oldjuk az ebből adódó feszültséget, így tudathatjuk partnerünkkel, hogy az illemszabályt ismerjük ugyan, de most véletlenül ezt megszegtük, és nézze el nekünk.