2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Minden vállalkozás úgy indul, hogy „ennek sikerülnie kell”, ám jelentős részük még az első évet sem éri meg. Mi lehet a különbség az eredményes és a sikertelen cég között? Léteznek-e sikerreceptek? Az mfor.hu most induló sorozata elsősorban kis- és közepes vállalkozásoknak ad tippeket arra, hogyan lehet korlátozott költségvetéssel erős márkát létrehozni.

Mi a sikeres üzletmenet titka? Második lépés: a márkaépítés

Egy márka igen hatásosan segíti elő a termék beazonosíthatóságát és a versenytársaktól való megkülönböztetését úgy, hogy közben előre meghatározott minőségi érzeteket kelt a célközönségben. A hozzá köthető asszociációk (név, logó, szlogen, színvilág, képi megjelenítés, a hozzá kapcsolódó személyiség, árszínvonal) kizárólag egyetlen termékhez tartoznak. Így a márkajegyek kialakítása az árura vonatkozó pozicionálásunk leképezése és a fogyasztók felé történő megjelenítése, ami egy megfelelően kialakított ár-érték arány elfogadtatásával egybekötve történik.

Hogyan teheti a pozicionálás és a márkaépítés hatékonyabbá a költésünket? Egyrészt segít elkerülni a felesleges pénzkiadást, mert világossá teszi, mit, miért, hogyan, kinek és hol mondjunk. A (például földrajzi) fókuszálás, a márkajegyek következetes használata, bizonyos szimbólumok, szavak kisajátítása folyamatosan erősíti a "márkaemlékezetet", s ezzel termékünk beazonosíthatóságát. Ha ezeket átgondoljuk és következetesen alkalmazzuk, akkor célcsoportunk már logónkat látva is tudni fogja, mit várhat el cégünktől. Ne feledjük azonban: a logo mögötti üzenetet előbb fel kell építeni!

Ha mindezen túljutottunk, akkor elkészült házunk szilárd alapja. Jöhet az építkezés és a környezetünkkel való kapcsolatteremtés, azaz a különböző marketingeszközök hada és a kommunikáció. Ezek segítik a márka felépítését, megismertetését, elfogadtatását. Hiszen üzleti szempontból mit sem ér a legjobb pozicionálás, ha azt rajtunk kívül más nem ismeri...

A következő, két hét múlva esedékes részben bemutatjuk a harmadik lépést, és olyan marketingeszközökkel, kommunikációs praktikákkal is megismertetjük az Olvasókat, melyekkel - kisebb költségvetés mellett is - jó eredményeket lehet elérni.

Keszténé Kiss Jolán

www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!