2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden vállalkozás úgy indul, hogy „ennek sikerülnie kell”, ám jelentős részük még az első évet sem éri meg. Mi lehet a különbség az eredményes és a sikertelen cég között? Léteznek-e sikerreceptek? Az mfor.hu most induló sorozata elsősorban kis- és közepes vállalkozásoknak ad tippeket arra, hogyan lehet korlátozott költségvetéssel erős márkát létrehozni.

Mi a sikeres üzletmenet titka? Második lépés: a márkaépítés

Egy márka igen hatásosan segíti elő a termék beazonosíthatóságát és a versenytársaktól való megkülönböztetését úgy, hogy közben előre meghatározott minőségi érzeteket kelt a célközönségben. A hozzá köthető asszociációk (név, logó, szlogen, színvilág, képi megjelenítés, a hozzá kapcsolódó személyiség, árszínvonal) kizárólag egyetlen termékhez tartoznak. Így a márkajegyek kialakítása az árura vonatkozó pozicionálásunk leképezése és a fogyasztók felé történő megjelenítése, ami egy megfelelően kialakított ár-érték arány elfogadtatásával egybekötve történik.

Hogyan teheti a pozicionálás és a márkaépítés hatékonyabbá a költésünket? Egyrészt segít elkerülni a felesleges pénzkiadást, mert világossá teszi, mit, miért, hogyan, kinek és hol mondjunk. A (például földrajzi) fókuszálás, a márkajegyek következetes használata, bizonyos szimbólumok, szavak kisajátítása folyamatosan erősíti a "márkaemlékezetet", s ezzel termékünk beazonosíthatóságát. Ha ezeket átgondoljuk és következetesen alkalmazzuk, akkor célcsoportunk már logónkat látva is tudni fogja, mit várhat el cégünktől. Ne feledjük azonban: a logo mögötti üzenetet előbb fel kell építeni!

Ha mindezen túljutottunk, akkor elkészült házunk szilárd alapja. Jöhet az építkezés és a környezetünkkel való kapcsolatteremtés, azaz a különböző marketingeszközök hada és a kommunikáció. Ezek segítik a márka felépítését, megismertetését, elfogadtatását. Hiszen üzleti szempontból mit sem ér a legjobb pozicionálás, ha azt rajtunk kívül más nem ismeri...

A következő, két hét múlva esedékes részben bemutatjuk a harmadik lépést, és olyan marketingeszközökkel, kommunikációs praktikákkal is megismertetjük az Olvasókat, melyekkel - kisebb költségvetés mellett is - jó eredményeket lehet elérni.

Keszténé Kiss Jolán

www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!