A lépésre azért szánta rá magá a vállalat, mert eladásai stagnálnak az Egyesült Államokban, s a cég profitja sem emelkedik. Az Anheuser-Busch az USA legnagyobb sörfőzője, a Budweiser, a Michelob és a Bud Light márkák gyártója. A vezető sörgyártó azért lép be a high-end és egyben mikro piacra, mert ez jóval nagyobb mértékben nőtt a pilsner típusú sörökéhez képest, írja az MSNBC.
"A piac állandóan változik, s vele együtt az is, hogy vásárlóink mely termékeket és hogyan fogyasztanak" - közölte August Busch, a társaság elnöke egy keddi konferencián. Majd hozzátette: "Társaságunk idomul a szükséges változásokhoz".
Az üzlet 2007. januárban lép érvénybe, melyben a hollandiai székhelyű Grolsch teljes mértékben kihasználja az Anheuser-Busch nemzetközi kereskedelmi hálózatát. Az ügylet részletei nem ismertek, de annyi bizonyos, hogy az Anheuser-Busch nem szerez tulajdonrészt a holland gyártóban.
Kapcsolódó anyagok:
Retro: régi reklámok tartják életben a multikat
Tömény szesz felé nyit a söripar legnagyobbja
Budweiser: cseh és amerikai sörpárbaj