3p

Noha majdnem hatszázzal több kamion kelt el szeptember végéig, mint az elmúlt év azonos időszakában, az importőrök a forgalom erőteljes esésére számítanak az utolsó negyedévben A változó szabályok miatt ugyanis a cégek előre hozták vásárlásaikat - vélik a Világgazdaságnak nyilatkozó szakemberek. A jövő egyik nagy változása lehet, ha a jelenlegi 17 méter hosszú kocsikkal szemben engedélyezik a 25 méteres járműveket - írja a Világgazdaság.

A digitális tachográf és az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási szabvány bevezetése ugyanis előre hozott vásárlásokat gerjesztett. Ez utóbbi különösen azért, mert - a technológia ára miatt - körülbelül 6 ezer euróval drágább egy Euro 4-es kamion, mint egy Euro 3-as. Néhány előre gondolkodó ügyfél átugorja az Euro 4-es szintet, és már most az annál csupán 2 ezer euróval drágább Euro 5-ös motorral rendeli járművét - mondta a Világgazdaságnak Berkó László, a Volvo marketingigazgatója. Igaz, az unió csupán 2009. október elsejétől teszi kizárólagossá az ötös szintű motorokkal való értékesítést, ám ezek a modellek jobban tartják az árukat, így használtan is előnyösebben lesznek értékesíthetők.

Nagy István, a Mercedes haszonjárműveket forgalmazó Pappas Autó Magyarország tehergépjármű-értékesítési vezetője úgy véli, a magyar piac jövőjét az határozza meg, hogy folytatódnak-e a nagy építkezések. Az idén ugyanis már lecsökkent az építőiparban használatos járművek eladása. A piac legfontosabb szereplője, a Waberers csoport bővíti ugyan a beszerzéseit, de azzal együtt is, hogy a közelmúltban megvásárolta a második legnagyobb fuvarozási céget, a Révész csoportot, egymagában nem tartja el az importőröket - olvasható a Világgazdaságban.

A 2007. Év Haszonjárműve Díjat elnyert XF105 kamiont is forgalmazó DAF-importőr Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatója, Czakó László úgy látja, a járműbeszerzéseket az is élénkítette, hogy októberben és novemberben van a fuvarozási csúcs Európában.

Komolyan befolyásolhatja a kamionpiacot, ha nemcsak a skandináv országokban, hanem Európa nagy részén is engedélyezni fogják a jelenleg 17 méter hosszú pótkocsiszerelvényekkel szemben a 25 méteres EMS (European Modular System) járműveket - említi a jövő lehetőségei között Berkó László. Kontinensünkön ugyanis egyre nő az áruszállítási igény, és két EMS szerelvény három hagyományos nyerges vontatós terhét viszi el. Hollandia és Lengyelország már vizsgálja az engedélyezés lehetőségét - áll a Világgazdaság írásában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!