A digitális tachográf és az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási szabvány bevezetése ugyanis előre hozott vásárlásokat gerjesztett. Ez utóbbi különösen azért, mert - a technológia ára miatt - körülbelül 6 ezer euróval drágább egy Euro 4-es kamion, mint egy Euro 3-as. Néhány előre gondolkodó ügyfél átugorja az Euro 4-es szintet, és már most az annál csupán 2 ezer euróval drágább Euro 5-ös motorral rendeli járművét - mondta a Világgazdaságnak Berkó László, a Volvo marketingigazgatója. Igaz, az unió csupán 2009. október elsejétől teszi kizárólagossá az ötös szintű motorokkal való értékesítést, ám ezek a modellek jobban tartják az árukat, így használtan is előnyösebben lesznek értékesíthetők.
A 2007. Év Haszonjárműve Díjat elnyert XF105 kamiont is forgalmazó DAF-importőr Hungarotruck Kft. ügyvezető igazgatója, Czakó László úgy látja, a járműbeszerzéseket az is élénkítette, hogy októberben és novemberben van a fuvarozási csúcs Európában.
Komolyan befolyásolhatja a kamionpiacot, ha nemcsak a skandináv országokban, hanem Európa nagy részén is engedélyezni fogják a jelenleg 17 méter hosszú pótkocsiszerelvényekkel szemben a 25 méteres EMS (European Modular System) járműveket - említi a jövő lehetőségei között Berkó László. Kontinensünkön ugyanis egyre nő az áruszállítási igény, és két EMS szerelvény három hagyományos nyerges vontatós terhét viszi el. Hollandia és Lengyelország már vizsgálja az engedélyezés lehetőségét - áll a Világgazdaság írásában.