Az EU még vizsgálódhat. Az AirBridge tulajdonosi háttere.
[ajanlo=4242][igazitas=right/]Ami a közeljövőt illeti, a részvények fizikai átadására a mostani zárást követő öt napon belül kerül sor, a Malév Vagyonkezelő Kft. 30 napon belül átvállalja az MFB-hitelt, illetve a Malév átruházza a Boeing 767-200-as repülőgépet birtokló társaságát és a Malév-védjegyet a Kft.-re, amely majd valamennyi eszközt bérbeadja a légitársaságnak.
"Egy tiszta, transzparens privatizáció ért a végéhez. Az AirBridge egy megfelelő szakmai háttérrel és komoly tőkeerővel rendelkező vevő, amely biztosítja a Malév fejlődését" - mondta el a szerdai sajtótájékoztatón Veres János pénzügyminiszter. Abramovics mindehhez annyit fűzött hozzá: nincs kétsége afelől, hogy a projekt sikeres lesz.
A privatizációt elvileg az Európai Unió is vizsgálhatja majd. A procedúrát abban az esetben kötelezően el kell indítani, ha azt a magyar kormány kéri. Erre most, a privatizáció lezárultával kerülhet sor.
Gönci János, a Malév vezérigazgatója korábban kérdésünkre elmondta: maga a privatizáció nem igényel uniós jóváhagyást, mivel nem történt cégegyesülés. "Ilyen terv nincs is, és szerintem a közeljövőben nem is fog ez bekövetkezni" - magyarázta a légitársaság vezetője. "Egyedül az államilag garantált hitelek sorsa lehet kérdéses. Mivel azonban az állami garanciateher kisebb lesz az eddiginél, az EU ezt sem fogja különösebben vizsgálni" - tette hozzá.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum