2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Közgyűlés elé kerülhetnek a kormányzati negyedet érintő szabályozási tervek és a 4-es metró építésével, pénzügyi helyzetével kapcsolatos tájékoztató is - nyilatkozta a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója.

Nyáry Krisztián az MTI-nek elmondta: a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn úgy foglalt állást, hogy a kormányzati negyed kapcsán a héten még további egyeztetésekre van szükség a településrendezési szerződésről, arról például, hogy mit vállal a kormányzat. Hozzátette: a főváros számára az a fontos, hogy amiben már szóban megegyeztek, azok be is épüljenek a szerződésbe.

Az állammal, a VI. kerülettel és a Demján Sándor által jegyzett Pólus-csoporttal még hátralévő egyeztetéseken szó lesz a Podmaniczky utcai tömegközlekedésről és a Ferdinánd-híd sorsáról is. A főváros azt szorgalmazza az egyeztetéseken, hogy a Podmaniczky utcában tömegközlekedési sáv legyen. Az, hogy villamos, busz vagy troli közlekedik-e majd ott, később eldöntendő kérdés. A Ferdinánd-híd helyére pedig a tervezők egy alagutat gondoltak - ez érinti a Pólus-csoportot, amelynek tulajdonosa korábban jelentős összeggel támogatta a híd felújítását.

A 4-es metró pénzügyi helyzetéről készült negyedéves tájékoztató szerint az év elején elfogadottnál 25 milliárd forinttal többe, 511 milliárd forintba kerülne a metróépítés első és második szakasza. Nyáry Krisztián szerint az első szakasz, a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar közötti rész 348 milliárd forintos költségigénye ténylegesnek tekinthető, a második szakaszé viszont teljesen becslésjellegű.

A jelenleg 163 milliárd forintosra taksált második szakaszból kikerült az év elején még 35 milliárd forintos kiadást jelentő felszíni beruházások költsége, így a Thököly utat is külön forrásból újítja majd fel a főváros, véglegesen 2011-ben.

A metróépítésre egyébként idén 31 milliárd forintot fizettek ki. November végéig az északi alagút fúrószerkezete 825 métert, a délié 1 260 métert haladt.

Nyáry Krisztián elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzatnál elkészült az Európai Unió Kohéziós Alapjához benyújtandó támogatási kérelem. Erről várhatóan januárban döntenek, szükség esetén rendkívüli közgyűlésen. Ehhez előbb hatályba kell lépniük azoknak a kormányrendeleteknek, amelyek elengedhetetlenek a pályázat kiírásához  - jegyezte meg.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!