2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Közgyűlés elé kerülhetnek a kormányzati negyedet érintő szabályozási tervek és a 4-es metró építésével, pénzügyi helyzetével kapcsolatos tájékoztató is - nyilatkozta a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója.

Nyáry Krisztián az MTI-nek elmondta: a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn úgy foglalt állást, hogy a kormányzati negyed kapcsán a héten még további egyeztetésekre van szükség a településrendezési szerződésről, arról például, hogy mit vállal a kormányzat. Hozzátette: a főváros számára az a fontos, hogy amiben már szóban megegyeztek, azok be is épüljenek a szerződésbe.

Az állammal, a VI. kerülettel és a Demján Sándor által jegyzett Pólus-csoporttal még hátralévő egyeztetéseken szó lesz a Podmaniczky utcai tömegközlekedésről és a Ferdinánd-híd sorsáról is. A főváros azt szorgalmazza az egyeztetéseken, hogy a Podmaniczky utcában tömegközlekedési sáv legyen. Az, hogy villamos, busz vagy troli közlekedik-e majd ott, később eldöntendő kérdés. A Ferdinánd-híd helyére pedig a tervezők egy alagutat gondoltak - ez érinti a Pólus-csoportot, amelynek tulajdonosa korábban jelentős összeggel támogatta a híd felújítását.

A 4-es metró pénzügyi helyzetéről készült negyedéves tájékoztató szerint az év elején elfogadottnál 25 milliárd forinttal többe, 511 milliárd forintba kerülne a metróépítés első és második szakasza. Nyáry Krisztián szerint az első szakasz, a Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar közötti rész 348 milliárd forintos költségigénye ténylegesnek tekinthető, a második szakaszé viszont teljesen becslésjellegű.

A jelenleg 163 milliárd forintosra taksált második szakaszból kikerült az év elején még 35 milliárd forintos kiadást jelentő felszíni beruházások költsége, így a Thököly utat is külön forrásból újítja majd fel a főváros, véglegesen 2011-ben.

A metróépítésre egyébként idén 31 milliárd forintot fizettek ki. November végéig az északi alagút fúrószerkezete 825 métert, a délié 1 260 métert haladt.

Nyáry Krisztián elmondta azt is, hogy a fővárosi önkormányzatnál elkészült az Európai Unió Kohéziós Alapjához benyújtandó támogatási kérelem. Erről várhatóan januárban döntenek, szükség esetén rendkívüli közgyűlésen. Ehhez előbb hatályba kell lépniük azoknak a kormányrendeleteknek, amelyek elengedhetetlenek a pályázat kiírásához  - jegyezte meg.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!