A döntést azt követően hozta meg a Budapest Airport, hogy a Malév leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.
A közlemény szerint az egyes terminál kiürítési tervét és annak ütemezését a Budapest Airport a partnerek bevonásával a következő hetekben alakítja ki.
A magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállása miatt a kettes terminálon jelentős kapacitások szabadultak fel, miközben az egyes terminálon csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásokat közel teljes egészében kihasználják. Ezért merült fel a teljes forgalom áthelyezése a kettes terminálra, amit a Budapest Airport a partnereinek már kedden bejelentett.
A Malév elvesztése után több új légitársaság érkezett Budapestre és az ittlévők új járatokat indítottak és indítanak, illetve sűrítik járataik számát, mégis szükség van kiigazító lépésekre a közlemény szerint. Ezért halasztják el a cargo bázis építését is.
A közleményben a Budapest Airport megjegyzi, hogy szándékában áll továbbra is beruházni, többek között külső befektető bevonásával a repülőtéri hotelt megvalósítani, amennyiben - áll a közleményben - "az ezt gátló bürokratikus akadályokat a közeljövőben sikerül elhárítani".
Február végén Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, hogy az idén kétmillióval kevesebb utasra számítanak a tervezett 9,2 millióhoz képest. A Malév 1,5 millió átutazó utasa ugyanis biztosan elveszett a reptér számára.
A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint 2011-ben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 72 országgal lebonyolított utasforgalma 9 százalékos éves növekedéssel elérte a 8,9 milliót.
MTI