3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A válság alatt is növelte kapacitását a főbb reptereken az easyJet diszkont légitársaság, ennek köszönhetően a recesszió és a vulkánkitörés miatti forgalomkorlátozás ellenére is nyereséggel zárja pénzügyi évét, utasszáma az előző évi 45 millióról 50 millióra nő, magyarországi utasainak száma pedig 3 százalékkal 520 ezer fölé emelkedik - mondta el Peter Voets, a légitársaság kelet-európai marketing igazgatója.

Míg a legtöbb légitársaság utasszáma csökkent Magyarországon, az easyJet utasainak száma stabil kapacitás mellett is nőtt, az átlagos foglaltsági mutató, a load faktor pedig 88 százalékra emelkedett. A diszkont cég árai ugyanis az igazgató szerint nagyon versenyképesek, de emellett a cég más légitársaságok kapacitáscsökkentéséből, egyes útirányokban a verseny gyengüléséből is profitált.

Optimista volt Peter Voets a jövő megítélésben is, arra számít, hogy a forgalom tovább nőhet, a régióban új útvonalakat is kínálnak, például Szlovéniába és Horvátországba. Magyarországon a téli menetrend a tavalyihoz képest nem változik, a nyári pedig még tervezés alatt van.

A Budapest Airporttal jó a kapcsolata a cégnek, de Peter Voets szerint a BA árazása nem igazán versenyképes. Úgy vélte: az új terminál megtöltéséhez csökkenteni kellene a reptéri díjakat és felhívta a figyelmet arra, hogy ma már nemcsak a légitársaságok, de a repterek is versenyeznek.

Úgy vélte: a diszkont piacon további koncentrációra lehet számítani és hangsúlyozta, hogy nem elég a jó üzleti modell az eredményes működéshez, ahhoz a "kritikus tömeg", a megfelelő nagyság is kell. Peter Voets szerint a légitársaság éppen azért sikeres, mert az egyik legnagyobb hálózaton repülnek, jelen vannak a legfontosabb európai reptereken.

Az idei, szeptemberrel záródó pénzügyi évben nemcsak a recesszió, de a vulkáni hamu miatti forgalomkorlátozás is sújtotta az ágazatot. Az easyJet 7000 járatát nem tudta abban az időszakban elindítani, amely mintegy 1 millió utast érintett. A vulkánkitörés és a sztrájkok 80 millió font veszteséget okoztak. Május elején a cég kénytelen volt mérsékelni az üzleti év egészére vonatkozó profit-előrejelzését, a korábbi 175-200 millió font helyett 100-150 millió font közötti adózás előtti nyereségre számítanak.

A jelentős károk miatt és a túlzottan szigorúnak tartott szabályozás ellen az easyJet más légitársasággal együtt az EU-nál lobbizik: azt szeretnék elérni, hogy a rajtuk kívül álló okok miatti járattörléseknél ne kelljen minden utast kárpótolniuk. Azt szeretnék, ha a repülésre is olyan kötelezettségek vonatkoznának mint például a vasútra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!