A gépjármű-importőrök nagy készletekkel rendelkeznek, ezeket a gépkocsikat a mostaninál gyengébb euróárfolyam mellett hozták be az országba, s a forintgyengülés egyre nagyobb áremelési kényszert jelent a kereskedők számára. A gyártói oldalon pedig a gyártás önköltségének növekedésével párhuzamosan nőnek a fogyasztói árak is.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint európai viszonylatban a magyar piac a második legolcsóbbnak számít a gyári árak tekintetében, ezért akár jelentősebb drágulásra is lehet számítani. Úgy véli, a hazai importőrök különböző akciók keretében próbálják értékesíteni felhalmozott készleteiket.
Stekl László, a FIAT Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója is arra számít, hogy a forint gyengülése megmutatkozik a fogyasztói árakban. A finanszírozott jármű-értékesítések aránya a jelenlegi 65-70-ről akár 50 százalékig is visszaeshet, írja a Napi Gazdaság.