1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jövőre drágulnak az autók Magyarországon - állítják egyöntetűen a Napi Gazdaság által megszólaltatott márkakereskedők.

A gépjármű-importőrök nagy készletekkel rendelkeznek, ezeket a gépkocsikat a mostaninál gyengébb euróárfolyam mellett hozták be az országba, s a forintgyengülés egyre nagyobb áremelési kényszert jelent a kereskedők számára. A gyártói oldalon pedig a gyártás önköltségének növekedésével párhuzamosan nőnek a fogyasztói árak is.

Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke szerint európai viszonylatban a magyar piac a második legolcsóbbnak számít a gyári árak tekintetében, ezért akár jelentősebb drágulásra is lehet számítani. Úgy véli, a hazai importőrök különböző akciók keretében próbálják értékesíteni felhalmozott készleteiket.

Stekl László, a FIAT Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója is arra számít, hogy a forint gyengülése megmutatkozik a fogyasztói árakban. A finanszírozott jármű-értékesítések aránya a jelenlegi 65-70-ről akár 50 százalékig is visszaeshet, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!