Éppen ezért született meg a terv, hogy speciális képzést indítanak az ilyen szolgáltató központok munkaerőigényeinek a kielégítésére. Jelenleg a tanterv kidolgozásánál tartanak, s amikor az kész, akkor meglátják, az ország melyik tanintézménye vállalja fel a képzést – közölte Garamhegyi.
Az igényekhez másként is igyekeznek igazodni – derült ki az államtitkár szavaiból. Már azzal is foglalkoznak például, hogyan lehetne feloldani azt az ellentmondást, hogy Magyarországon a nemzeti ünnepek pihenőnapnak számítanak, ugyanakkor ezen – a világ más részeit kiszolgáló – központoknak azokon a napokon is működniük kell.
Az érdeklődés egyébként továbbra is nagy az ilyen befektetők részéről – mondta Garamhegyi. Pedig a támogatás intenzitása egyre csökken. A hagyományos ügyfélszolgálati központok esetében napjainkban mintegy 2-3 százalékra rúg ez az arány, persze a diplomásoknak munkahelyeket teremtő centrumok ennél többet kapnak, de ezek sem két számjegyűt.
A legnépszerűbb területek közé a regionális pénzügyi szolgáltatás, a HR, az ügyfélszolgálat, a back-office jellegű tevékenység tartozik, és Magyarországon ugyan egyelőre kisebb mértékben, de már van informatikai feladatokat ellátó központ is, számol be a Világgazdaság.