A több mint 7 milliárd dolláros indiai autópiacot jelenleg a nagy ázsiai autógyártókkal, mint a Suzuki vagy a Hyundai, összefogó helyi vállalatok uralják az olcsó, kis fogyasztású városi autóik eladásával. Mivel a kis- és középkategóriájú modellek teszik ki az eladott autók mintegy 70 százalékát, az európai gyártóknak nagyon nehéz lesz az ezek árversenyében rendkívül erős ázsiai riválisait megelőzni, ezért a szakértők szerint másként kell pozícionálni magukat. A szebb, jobb autóikkal azonban lehet esélyük az ázsiai vállalatokkal szemben, ha azok ára nem lesz sokkal magasabb, mint például a piacvezető Suzuki-Marutié.
Az európai gyártók is rástartoltak Indiára
A nagy európai autógyártók közül a Renault és indiai partnere, a Mahindra múlt héten hozta nyilvánosságra egy évi 500 ezer autót gyártó üzem építésének tervét, de szintén nagy terveket szövöget a FIAT és partnere, a Tata is az alsóbb kategóriájú autók eladásában. A magasabb kategóriákban a DaimlerChrysler, a Skoda és a BMW, illetve a Rolls-Royce van jelen az indiai piacon, és bár a prémium modellek jelenleg csupán 3 százalékát teszik ki az évi eladott közel 2 millió autónak, ez a szám néhány éven belül megduplázódhat.
Az európai autógyártók indiai terjeszkedése közben természetesen az ázsiai óriásvállalatok sem ülnek tétlenül babérjaikon. A Maruti 2010-re évi 1 millió autó eladását tervezi, aminek érdekében új gyárat nyitott és egy dízelmotoros modell bevezetésére is sort fog keríteni jövőre. A Hyundai két éven belül megduplázza termelését és évi 600 ezer autó piacra dobásával kalkulálnak, míg a Honda jövőre eléri az éves 100 ezer legyártott autót, és 2010-ig egy újabb 100 ezres kapacitású gyár építését tervezi.