2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A rohamosan fejlődő indiai piac az európai autógyártókat sem hagyta hidegen, és közülük egyre többen szállnak be a japán és dél-koreai riválisokkal folytatott kiélezett konkurenciaharcba.

A több mint 7 milliárd dolláros indiai autópiacot jelenleg a nagy ázsiai autógyártókkal, mint a Suzuki vagy a Hyundai, összefogó helyi vállalatok uralják az olcsó, kis fogyasztású városi autóik eladásával. Mivel a kis- és középkategóriájú modellek teszik ki az eladott autók mintegy 70 százalékát, az európai gyártóknak nagyon nehéz lesz az ezek árversenyében rendkívül erős ázsiai riválisait megelőzni, ezért a szakértők szerint másként kell pozícionálni magukat. A szebb, jobb autóikkal azonban lehet esélyük az ázsiai vállalatokkal szemben, ha azok ára nem lesz sokkal magasabb, mint például a piacvezető Suzuki-Marutié.

Az európai gyártók is rástartoltak Indiára

A nagy európai autógyártók közül a Renault és indiai partnere, a Mahindra múlt héten hozta nyilvánosságra egy évi 500 ezer autót gyártó üzem építésének tervét, de szintén nagy terveket szövöget a FIAT és partnere, a Tata is az alsóbb kategóriájú autók eladásában. A magasabb kategóriákban a DaimlerChrysler, a Skoda és a BMW, illetve a Rolls-Royce van jelen az indiai piacon, és bár a prémium modellek jelenleg csupán 3 százalékát teszik ki az évi eladott közel 2 millió autónak, ez a szám néhány éven belül megduplázódhat.

Az európai autógyártók indiai terjeszkedése közben természetesen az ázsiai óriásvállalatok sem ülnek tétlenül babérjaikon. A Maruti 2010-re évi 1 millió autó eladását tervezi, aminek érdekében új gyárat nyitott és egy dízelmotoros modell bevezetésére is sort fog keríteni jövőre. A Hyundai két éven belül megduplázza termelését és évi 600 ezer autó piacra dobásával kalkulálnak, míg a Honda jövőre eléri az éves 100 ezer legyártott autót, és 2010-ig egy újabb 100 ezres kapacitású gyár építését tervezi.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!