2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rohamosan fejlődő indiai piac az európai autógyártókat sem hagyta hidegen, és közülük egyre többen szállnak be a japán és dél-koreai riválisokkal folytatott kiélezett konkurenciaharcba.

A több mint 7 milliárd dolláros indiai autópiacot jelenleg a nagy ázsiai autógyártókkal, mint a Suzuki vagy a Hyundai, összefogó helyi vállalatok uralják az olcsó, kis fogyasztású városi autóik eladásával. Mivel a kis- és középkategóriájú modellek teszik ki az eladott autók mintegy 70 százalékát, az európai gyártóknak nagyon nehéz lesz az ezek árversenyében rendkívül erős ázsiai riválisait megelőzni, ezért a szakértők szerint másként kell pozícionálni magukat. A szebb, jobb autóikkal azonban lehet esélyük az ázsiai vállalatokkal szemben, ha azok ára nem lesz sokkal magasabb, mint például a piacvezető Suzuki-Marutié.

Az európai gyártók is rástartoltak Indiára

A nagy európai autógyártók közül a Renault és indiai partnere, a Mahindra múlt héten hozta nyilvánosságra egy évi 500 ezer autót gyártó üzem építésének tervét, de szintén nagy terveket szövöget a FIAT és partnere, a Tata is az alsóbb kategóriájú autók eladásában. A magasabb kategóriákban a DaimlerChrysler, a Skoda és a BMW, illetve a Rolls-Royce van jelen az indiai piacon, és bár a prémium modellek jelenleg csupán 3 százalékát teszik ki az évi eladott közel 2 millió autónak, ez a szám néhány éven belül megduplázódhat.

Az európai autógyártók indiai terjeszkedése közben természetesen az ázsiai óriásvállalatok sem ülnek tétlenül babérjaikon. A Maruti 2010-re évi 1 millió autó eladását tervezi, aminek érdekében új gyárat nyitott és egy dízelmotoros modell bevezetésére is sort fog keríteni jövőre. A Hyundai két éven belül megduplázza termelését és évi 600 ezer autó piacra dobásával kalkulálnak, míg a Honda jövőre eléri az éves 100 ezer legyártott autót, és 2010-ig egy újabb 100 ezres kapacitású gyár építését tervezi.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!