Több nagyvállalattal is tárgyalásokat kezdeményezett az indiai telekommunikációs cég, de a jelentkezők közül a Tesco látszik a legesélyesebbnek, írja az AFP.
A két vállalat közötti együttműködés most sem ismeretlen, mivel a Bharti egyik leánya a Tesco indiai frisstermék-beszállítója. Bármilyen további üzleti kapcsolat több száz millió dolláros beruházással jár, de elemzők szerint az összeg elérheti a milliárdos nagyságrendet is, amennyiben közös terjeszkedést vesznek fontolóra.
A Tesco a hírre nem kívánt reagálni, annyi azonban ismert, hogy a brit óriás érdeklődik az indiai befektetések iránt a mintegy 255 milliárd dolláros piacon. A társaságnak már most is működik egy központja az országban.
A vállalat gyors terjeszkedését jelzi az a múlt hónapban napvilágot látott hír, miszerint 2007-ben már az Egyesült Államokat is meghódítja az élelmiszerlánc. Az indiai jog szerint egyetlen közvetlen külföldi befektetés sem engedélyezett, ezért a Tesco csak úgy tud valóban betörni a hatalmas piacra, ha franchise- vagy licensz-szerződést köt egy helyi élelmiszerlánccal.