Az 1950-ben átadott, akkor korszerű, modernista - mára műemlék - utasforgalmi épület, az 1-es terminál Ferihegyen több éve kihasználatlanul áll. Miután 2012-ben a Malév csődbe ment és a forgalmat a 2-es terminálkomplexumban helyezték át, a tíz éve korszerűen felújított és ezért Europa Nostra-díjjal kitüntetett épületben csak irodák maradtak.
Somogyi-Tóth Gábor a lapnak elmondta: itt lehetne berendezni a magyar repüléstörténet jelenét és jövőjét bemutató látogatóközpontot, a 2-es terminál mellett működő repülőskanzenből pedig áttelepítenék az egykori Malév-repülőgépeket és a különleges földi járműveket.
A klasszikus kiállítás, szimulátorközpont, vetítések, szemléltető eszközök és a néhány kisebb, történeti gép mellett étterem és ajándékbolt is helyet kapna.
Bemutatták az első kínai utasszállító repülőgépet
Emellett építenének több kisebb vagy egy nagyobb üvegcsarnokot, ahol a további, kisebb repülőket és légi eszközöket mutatnának be.
Az Aeropark vezetője hangsúlyozta: a tervek megvalósítása sok pénzbe kerülne, de már tárgyalnak az elképzeléseikről kormányzati képviselőkkel.
MTI