A CLB elemzése szerint az internetes alkuszcégek utóbbi években tapasztalható népszerűsége elsősorban az internethasználat növekedésének és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) jelenlegi rendszerének köszönhető. A hét éve bevezetett biztosítóváltásra vonatkozó szabályozás értelmében több mint hárommillió autósnak kell döntenie a kgfb-ről.
Az összesen több száz biztosítói ajánlat egyenkénti áttanulmányozása reménytelen próbálkozás, az internetes díjkalkulátorok ezt a feladatot egy-két perc alatt elvégzik - fejtette ki a cég.
A CLB szerint az összehasonlíthatóság megteremtésével jelentősen megugrott az átlépők száma: míg négy éve még csak mintegy 200 ezren, addig tavaly már 700 ezren váltottak biztosítót a kampány során, az interneten átlépők aránya pedig 32 ezerről 250 ezerre nőtt.
Az alkusz cég előrejelzése szerint, az egyre több átlépő hatására a biztosítók kampánya az idén a korábbiakhoz képest még erősebb lesz, ezt erősíti, hogy a kgfb-vel foglalkozó biztosítók száma a 2002-ben működő 7 társasággal szemben 15 vállalatra emelkedett.
A biztosítók számának növekedésével az online szerződések díjai folyamatosan csökkentek az elmúlt években: a CLB által üzemeltetett internetes oldalon kötött szerződések átlagos értéke 32 ezer forint volt 2007-ben, ami 11 ezer forinttal alacsonyabb, mint két évvel korábban.
A biztosítási alkuszcég szerint a piac árérzékenységét jól mutatja, hogy az ügyfelek már évi 5-6 ezer forintos díjkülönbség esetén is hajlandóak biztosítót váltani.