A vállalat forgalma 24,4 százalékkal, 44,1 milliárd euróra, autókiszállítása - 19,2 százalékos növekedéssel - 1,3 millió darab fölé emelkedett; ez több mint kétszerese a 2000-es értéknek. A működési eredmény 5,3 milliárd euróra ugrott, ami 60 százalékos emelkedést jelent, és három év alatt 25-ről 40 százalékra nőtt a forgalmon belül a felsőkategóriás autók (azaz a C- és a D-osztály) aránya - sorolta.
A társaság adózás előtti eredménye kétharmadával, hatmilliárd euróra nőtt.
"Egyetlen évben sem növeltük még ilyen erősen kiszállításunkat. 2011 volt cégünk történetének legeredményesebb esztendeje" - mondta Rupert Stadler, hozzátéve: az idén ugyanezen az úton kíván továbbhaladni az Audi, amelynek célja, hogy a piac átlagánál nagyobb növekedést könyvelhessen el 2012-ben. Szakemberek 2012-re a globális személyautó-piac 4 százalékos bővülését jósolják.
Az Audi sikertörténetei között említette Rupert Stadler Kínát, amely először vált a márka legnagyobb piacává; az itteni, 313 ezer darabos értékesítés 37,3 százalékkal haladta meg a 2010-es értéket. Ide sorolta Németországot, ahol a válság óta először ikerült ismét átlépni a negyedmilliós értékesítési határt, valamint az Egyesült Államokat, ahol úgy érték el a 15,7 százalékos javulást jelentő 117 és fél ezres eredményt, hogy 2011 minden hónapja új eladási rekordot hozott.
Ázsiában 35,3, Dél-Amerikában 42,7 százalékos bővülést ért el tavaly a társaság.
Megjegyezte: optimizmussal tölti el, hogy a világ minden régiójában a piaci átlagot meghaladó növekedést ért el a cég. Sikeres évet zárt a Lamborghini, az Audi luxussport-autómárkája is, amely 1.602 darabos eladásával 23 százalékos növekedést produkált.
Tavaly év végén 63.839 munkatársa volt az Audi-konszernnek ami 3,5 ezer fős emelkedést jelent egy év alatt. A munkatársak nyereségrészesedése körülbelül kéthavi bérüknek felel majd meg, és átlagosan 8.251 eurót tesz ki, ez a cég történetének legmagasabb nyereségrészesedése - mondta Rupert Stadler, megjegyezve, hogy emellett fejenként ezer eurót fizetnek a dologzók társasági nyugdíjkasszájába.
Magyarországon is jók az eredmények
A társaság árbevétele 2011-ben 5,598 milliárd euró volt, ami 17,2 százalékos emelkedést jelent az előző évihez képest. Az adózás előtti eredmény meghaladta a 600 millió eurót, ami 3,8 százalékos bővülés.
Az operatív eredmény az előző évi szinten maradt 551 millió eurós értékével. Motorból 14,3 százalékkal több, összesen 1 883 757 darab készült, kész járműből pedig 39.518-at gyártottak Győrben; az utóbbi adat 2,5 emelkedést mutat az előző évhez képest - közölte.
Johannes Roscheck elmondta, hogy mintegy 230 százalékkal, 685 millió euróra emelkedett tavaly a beruházásra fordított összeg, ebből 74 milliót a motorgyártásban résztvevő beszállítók fejlesztésére ,359 milliót pedig a győri gyár jövőre elkészülő bővítésére fordítottak. Ebből új termékekre 107, építésre és épületgépészetre 208 millió eurót költötte. Utóbbiak 78 százalékát magyar alvállalkozók végezték, akik az összes pályáztatott tavalyi megbízás 46 százalékát nyerték el.
Szólt arról is: mindezzel az Audi 4,7 milliárd euróra növelte a győri telephely kiépítésére költött összeget, amivel a legnagyobb magánbefektető az országban.
Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke elmondta: 2011 végén 7322 saját munkavállalója volt a cégnek, amely az év folyamán 1400 alkalmazottat vett fel. Az év során mintegy 30 ezren pályáztak meg valamely állást a cégnél.
Közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol építi fel logisztikai parkját a győri gyár, de "Gönyű esélyei nagyon jók" ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi.
MTI