Kovács Ágnes, az OLT debreceni kapcsolattartója a Független Hírügynökségnek elmondta: a németek döntését valószínűleg befolyásolhatta, hogy a jegyértékesítés kezdettől fogva döcögött. A járatot öt hónap alatt több mint kétezer utas vette igénybe, a fél órás útra egy oda-vissza érvényes repülőjegy 23 ezer forintba került. Az utolsó vasárnapi járat mindössze hat utast szállított.
Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt, az OLT SAAB 340-es típusú 33 személyes repülőgépei május közepe óta közlekedtek a két város között Malév járatszámmal, az elmúlt hetekben már csak naponta kétszer. Az első útra elvileg május elején került volna sor, ám a start - részben a gyenge értékesítés miatt - hónap közepére csúszott.
Bár a járaton elvileg lehetőséget nyílt belföldi utazásra is, azt elsősorban a Ferihegyről továbbrepülő utasok számára találták ki. "A lépéssel a Malév stratégiai célja, hogy a kelet-magyarországi régió lakossága gyorsan érhesse el légitársaságunk teljes európai és észak-amerikai hálózatát" - mondta el az induláskor Gönci János, a Malév vezérigazgatója.
Sajtóhírek szerint a debreceni repülőtér nem tett le arról, hogy a járatot a közeljövőben ismét forgalomba állítsa, s ezért újabb üzemeltető keresésébe kezdett.
Menedzsment Fórum
Ismét szünetel a magyar belföldi légiközlekedés
Egy ideig menetrendszerinti belföldi légijárat nélkül marad Magyarország, miután az OLT légitársaság október 15-ével felmondta szerződését az Airport Debrecen Kft.-vel, illetve a Debreceni Vagyonkezelő Zrt-vel. A német cég május óta üzemeltette a Debrecen-Budapest járatot a Malévval együttműködésben.