A Hummingbird, azaz Kolibri névre keresztelt új keresőalgoritmus felelős azért, hogy a keresőmezőbe beírt kifejezésre a Google-n milyen találati listát kapunk. A keresőalgoritmus a Google szíve, hiszen ez határozza meg, hogy a kereső milyen tényezők alapján rangsorolja a weboldalakat - írja az ite.hu
Bár a bejelentés csak most történt, az új algoritmus nagyjából egy hónapja már működik, de az életbe lépés pontos dátuma egyelőre ismeretlen. Egyes feltételezések szerint augusztus 20-a körül történhetett a váltás, mert ekkor módosult jelentős mértékben a találati lista. Hasonló nagyságrendű változtatásra 2001-ben került sor a Google életében.
A Google évente több száz alkalommal módosítja keresőalgoritmusát, ez a változás azonban a teljes keresőalgoritmus újraírását jelenti a hírek szerint. Természetesen a korábbi rangsorolási tényezők jelentős része megmaradt az új algoritmusban is, ám új elemek is bekerültek a keresőmotorba.
Értelmezi a kereséseinket a GoogleA Kolibri egyik új eleme az, hogy mostantól a Google megpróbálja jobban értelmezni kereséseinket és jobb válaszokat ad az összetett kérdésekre. Mindez azt jelenti, hogy a Google most már nem csak a kulcsszavakra összpontosít kereséseinkben.
Pédául arra a kérdésre, hogy: ”Hol vásárolhattok a legközelebb egy iPhone5-ös készüléket”, már nem elsősorban webáruházakat sorol a kereső, hanem a keresési kifejezések alapján feltételezi, hogy valóságos üzletet keresünk, és helyzetünk alapján a hozzánk fizikailag is legközelebb eső üzletet próbálja meg megmutatni.
Nem ez az első állat a Google életébenA keresőóriás életében nem ez az első alkalom, hogy valamely állatról nevezi el keresőalgoritmusát, illetve annak változásait. A Pingvin és Panda algoritmus frissítések célja az volt, hogy a gyenge tartalmú weboldalakat, vagy manipulált weboldalakat kiszűrje a találati listából.
A Kolibri elnevezést az új algoritmus azért kapta, mert a Google szerint, az új algoritmus a kolibrihez hasonlóan gyors és precíz.
Forrás: ITE