3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újabb nem mindennapi húzással hívta fel magára a figyelmet a legnagyobb európai fapados légitársaság a hét elején.

Engedélyezi a dohányzást járatain a Ryanair, közölte hétfőn az ír légitársaság. Igaz, az engedély csak az úgynevezett füstmentes cigarettákra vonatkozik – tehát olyanokra, amelyek egyrészt égés nélkül is képesek nikotint biztosítani használójuknak, másrészt nem zavarják a nem dohányzó utasokat, adta hírül az Irish Times. A cigiket tízes csomagokban lehet majd megvásárolni minden Ryanair-gépen, hat euróért (mintegy 1600 forintért).          

Van rá igény

A diszkont légitársaság az idei év elején egyes spanyol és olasz járatain már tesztelte az új szolgáltatást, amely azonnal népszerű lett az utasok körében. Bevezetése mellett szólt az is, hogy egy felmérés során több mint 24 ezer utasuk nyilatkozott úgy, hogy repülés közben is szívesen dohányozna.   

A cigarettázás egyébként a kilencvenes évek óta tiltott a légijáratokon. Néhány évvel ezelőtt ugyan történtek kísérletek arra, hogy kifejezetten a dohányosokat megcélzó légitársaságot alapítsanak, a beszédes nevű Smintair (Smoker's International Airways) azonban végül nem kezdte meg működését.

A Ryanair mostani bejelentése természetesen PR-fogásnak sem rossz – az ír fapadosnak eddig sem kellett a szomszédba mennie ötletért, ha magára akarta irányítani a figyelmet.  Michael O’Leary, a fapados vezére például nyáron jelentette be, hogy kvázi állóhelyeket kíván bevezetni járatain a kihasználtság növelése érdekében – ezt a tervet a mostanihoz hasonlóan komolyan gondolja az excentrikus vezér.    

Csökkent a bevétel

Az új (és meg is valósítható) ötletekre szüksége is van a fapadosnak, hiszen a válság a céget sem hagyta érintetlenül. Ezt jelzi, hogy a júniussal végződött első üzleti negyedévben a bevétele 774,7 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 776,9 millióról.

Ezt az időszakot elsősorban azért tudta mégis 123 millió eurós adózott nyereséggel zárni a társaság, mivel az üzemanyagárak 42 százalékos csökkentek tavalyhoz képest, ezért a költségek 19,4 százalékkal, 769,1 millióról 620 millió euróra mérséklődtek.

A Magyarországra jelenleg négy járatot üzemeltető cég arra számít, hogy az egész évi profit a korábban várt hozzávetőleg 200-300 millió eurós sáv alsó értékhez lesz közelebb, mert az árrés várhatóan 20 százalékkal mérséklődik az év második felében.

A több mint hétezer főt foglalkoztató Ryanair jelenleg 26 országban van jelen, 36 bázisrepülõtérrõl összesen 151 célállomásra repül. Flottája 202 darab Boeing 737-800-as repülõgépből áll, és várakozásai szerint 67 millió utast szállít majd a 2009/2010-es üzleti évben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!