A Jato közleménye szerint 2010 első negyedévében 12,4 százalékot esett a közép-kelet-európai új autó piac, a legnagyobb vesztes Magyarország mellett Románia, ahol 43,8 százalékos volt a visszaesés. Ez a két piac összesen több mint 25 ezer új autóval regisztrált kevesebbet az idei év első három hónapjában, mint 2009 azonos időszakában.
A régióban egyedül Csehország produkált növekedést, 26,6 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma. Kevesebb mint 200 ezer új autó talált gazdára a közép-kelet-európai régióban 2010 első negyedévében, tavaly január-márciusban 225.902-t adtak el. A közlemény szerint a legtöbb piacon kétszámjegyű volt a csökkenés.
Az vizsgált időszak csekélyke jó eredményeit a régióban szinte kizárólag a Skoda generálta, azt is a hazai piacán, Csehországban. A Skodából 16,3 százalékkal többet, 30.074 darabot adtak el. A második a Volkswagen lett, a harmadik helyen a Renault végzett. Volkswagenből 16.273 darabot, a Renaultból 14.583-at adtak el, ez 12,3, illetve 5,5 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest.
Továbbra is a Skoda Octavia a régió vezető modellje, a legnagyobb vesztes a Kia C'eed volt.
MTI/Menedzsment Fórum