Eredményesnek tartja a BKV Zrt. a Magyar Turizmus (MT) Zrt-vel kötött megállapodását, amely a jegyellenőrök és a külföldi turisták jobb együttműködését helyezte középpontba. A közlekedési vállalat alkalmazottai kommunikációs és nyelvi tréningeken vettek részt, melynek köszönhetően csökkent az ellenőrök és a hazánkba látogatók közötti konfliktusok száma. Ismert, a kommunikációs tanfolyamot a televízióból ismert Kertész Zsuzsa tartotta a résztvevők számára, akik a későbbiekben a turisztikailag frekventáltabb helyszíneken teljesítettek szolgálatot.
Az ellenőrök negyedének van nyelvvizsgája
A közlekedési vállalat és a Magyar Turizmus Zrt. tavaly kötött együttműködést, miután a fővárosba látogató külföldi turisták közül többen is panaszkodtak az ellenőrök magatartására. Gorombának, agresszívnak tartották őket, akik még nyelveket sem beszélnek.
A tavalyi esztendő statisztikai adatai szerint egyébként 12,5 millió esetben végeztek jegyellenőrzést a vállalat munkatársai, amelyből 718 esetben emeltek panaszt az érintettek. Ebből mindössze 24-en voltak külföldiek. A BKV Zrt. korábbi tájékoztatása szerint 414 ellenőrükből 117-nek van valamilyen szintű nyelvvizsgája. Ezen felül 130-an szintén képesek idegen nyelven kommunikálni, annak ellenére, hogy tudásukról semmilyen papírral nem rendelkeznek.