Ha a fenti adatokat összeadjuk, egy-egy "ősrégi" haszongépjármű üzemeltetőjének bizony erősen meg kell gondolnia, hogy e beruházásokat végrehajtsa-e, vagy járművét véglegesen kivonja a forgalomból. A szigorítások sora azonban ezzel nem fejeződik be. Várhatóan jelentősen emelkedik (5400 Ft-ról 8400 Ft-ra) a 3,5t feletti járművek és pótkocsik forgalomba helyezés előtti és időszakos műszaki vizsgájának díja. A 3,5t feletti tehergépkocsikat és az 5t feletti autóbuszokat 2004 végéig hangos tolatásjelzővel kell felszerelni (megközelítőleg 10 ezer Ft-os beruházás.)
S végül a leglényegesebb, várható módosítás: 1990 óta egy járműszerelvény forgalomba helyezésének feltétele az 5,9 kW/t (8 LE/t) teljesítménydotáció.
2004-tól azonban a szabály már a forgalomban lévő járművekre is vonatkozni fog az elképzelések szerint. Ez pedig azt jelenti, hogy számos (becslések szerint 10-15 ezer) tehergépkocsi vontatási lehetősége korlátozódni fog, hiszen a régi tehergépkocsik (pl. IFÁ-k) teljesítménye már nem fogja lehetővé tenni azt, hogy pótkocsit kapcsoljanak utánuk.
Ha belegondolunk az ilyen járművek emelkedőkön igen lassú, a forgalmat akadályozó haladására, s nem utolsó sorban e járművek veszélyes előzéseket kiváltó hatásaira, annak ellenére, hogy tagjaink között is vannak olyanok, akiket e változtatás rendkívül kedvezőtlenül érint, ipartestületünk a tervezett jogszabályi módosítással egyetért.
Forrás: Magyar Közlekedés
Jelentős költségtényező lesz az EU-követelmény
Meddig járhatnak közútjainkon a pótkocsis IFA-k? A közúti fuvarozási szakmához jutás szabályozórendszere hazánkban ma már teljesen EU-konformnak tekinthető. A már piacon lévő vállalkozásoknak ez év december 31-éig kell megfelelnie valamennyi kritériumnak.