2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Meddig járhatnak közútjainkon a pótkocsis IFA-k? A közúti fuvarozási szakmához jutás szabályozórendszere hazánkban ma már teljesen EU-konformnak tekinthető. A már piacon lévő vállalkozásoknak ez év december 31-éig kell megfelelnie valamennyi kritériumnak.

Ha a fenti adatokat összeadjuk, egy-egy "ősrégi" haszongépjármű üzemeltetőjének bizony erősen meg kell gondolnia, hogy e beruházásokat végrehajtsa-e, vagy járművét véglegesen kivonja a forgalomból. A szigorítások sora azonban ezzel nem fejeződik be. Várhatóan jelentősen emelkedik (5400 Ft-ról 8400 Ft-ra) a 3,5t feletti járművek és pótkocsik forgalomba helyezés előtti és időszakos műszaki vizsgájának díja. A 3,5t feletti tehergépkocsikat és az 5t feletti autóbuszokat 2004 végéig hangos tolatásjelzővel kell felszerelni (megközelítőleg 10 ezer Ft-os beruházás.)

S végül a leglényegesebb, várható módosítás: 1990 óta egy járműszerelvény forgalomba helyezésének feltétele az 5,9 kW/t (8 LE/t) teljesítménydotáció.

2004-tól azonban a szabály már a forgalomban lévő járművekre is vonatkozni fog az elképzelések szerint. Ez pedig azt jelenti, hogy számos (becslések szerint 10-15 ezer) tehergépkocsi vontatási lehetősége korlátozódni fog, hiszen a régi tehergépkocsik (pl. IFÁ-k) teljesítménye már nem fogja lehetővé tenni azt, hogy pótkocsit kapcsoljanak utánuk.

Ha belegondolunk az ilyen járművek emelkedőkön igen lassú, a forgalmat akadályozó haladására, s nem utolsó sorban e járművek veszélyes előzéseket kiváltó hatásaira, annak ellenére, hogy tagjaink között is vannak olyanok, akiket e változtatás rendkívül kedvezőtlenül érint, ipartestületünk a tervezett jogszabályi módosítással egyetért.

Forrás: Magyar Közlekedés

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!