Az elnök a veszteség csökkenését az elmúlt években bekövetkezett fordulatnak tulajdonítja, amely szerinte a kormányzati és a menedzsmenti filozófia változásának köszönhető.
A kormányzat, komolyan véve a vasúttársaság helyzetét, 2007-ben 116,7 milliárd forintos tőkerendezést hajtott végre és 184,1 milliárd forintnyi költségtérítést és fogyasztói árkiegészítést nyújtott - közölte Kamarás Miklós. Hozzátette: a menedzsment ezen felül a korábbi "önsajnálat" és "sértődöttség" helyett megkezdte felkutatni új pénzügyi források bevonási lehetőségeit.
Megjegyezte, hogy a fordulat ellenére a MÁV adósságállománya még mindig meghaladja a 400 milliárd forintot. Az elnök beszámolt arról, hogy dacára a visszaeső személy- és áruforgalom és a romló szolgáltatási színvonal jellemezte negatív spirálnak, a MÁV európai összehasonlításban még mindig a legbiztonságosabb vasúttársaságok közé tartozik.
Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a vasút jövőjét a modernizáció sikere határozza majd meg. Ennek forrását nem csak az államtól, hanem a pénzpiacról és a növekvő bevételekből kívánja a társaság előteremteni.
Beszámolt arról, hogy a MÁV 75-100 milliárd forintos kötvényprogramban gondolkozik, 15 éves futamidővel. A vállalati folyamatok átszervezésétől 5-10 milliárd forintos megtakarítást remél a cég. A költségek 45 százalékát kitevő személyi jellegű kiadásokon egyelőre nemigen lehet faragni, azt csak a modernizáció előrehaladtával lehet majd csökkenteni. A vezérigazgató jelezte, hogy a MÁV jövőre 25 éves vasúti programot alkot, illetve elkészít egy három évre szóló tervet is.