2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV az idei évet várhatóan 27 milliárd forint csoportszintű veszteséggel zárja, a tavalyi 83 milliárd forintos negatív eredményéhez képest - mondta Kamarás Miklós, a vasúttársaság elnöke az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának szerdai kihelyezett ülésén, a MÁV budapesti székházában.

Az elnök a veszteség csökkenését az elmúlt években bekövetkezett fordulatnak tulajdonítja, amely szerinte a kormányzati és a menedzsmenti filozófia változásának köszönhető.

A kormányzat, komolyan véve a vasúttársaság helyzetét, 2007-ben 116,7 milliárd forintos tőkerendezést hajtott végre és 184,1 milliárd forintnyi költségtérítést és fogyasztói árkiegészítést nyújtott - közölte Kamarás Miklós. Hozzátette: a menedzsment ezen felül a korábbi "önsajnálat" és "sértődöttség" helyett megkezdte felkutatni új pénzügyi források bevonási lehetőségeit.

Megjegyezte, hogy a fordulat ellenére a MÁV adósságállománya még mindig meghaladja a 400 milliárd forintot. Az elnök beszámolt arról, hogy dacára a visszaeső személy- és áruforgalom és a romló szolgáltatási színvonal jellemezte negatív spirálnak, a MÁV európai összehasonlításban még mindig a legbiztonságosabb vasúttársaságok közé tartozik.

Heinczinger István, a MÁV vezérigazgatója úgy vélekedett, hogy a vasút jövőjét a modernizáció sikere határozza majd meg. Ennek forrását nem csak az államtól, hanem a pénzpiacról és a növekvő bevételekből kívánja a társaság előteremteni.

Beszámolt arról, hogy a MÁV 75-100 milliárd forintos kötvényprogramban gondolkozik, 15 éves futamidővel. A vállalati folyamatok átszervezésétől 5-10 milliárd forintos megtakarítást remél a cég. A költségek 45 százalékát kitevő személyi jellegű kiadásokon egyelőre nemigen lehet faragni, azt csak a modernizáció előrehaladtával lehet majd csökkenteni. A vezérigazgató jelezte, hogy a MÁV jövőre 25 éves vasúti programot alkot, illetve elkészít egy három évre szóló tervet is.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!