Frank Klein, aki egyben a gyár igazgatója, szerdai közleményében hangsúlyozta: alig négy évvel a telephely kiválasztását követően 2012 márciusában indult meg a termelés a kecskeméti gyárban, ahol a legmodernebb környezetbarát technológiával, teljesítve a termelési célt, az elmúlt évben 40 ezer autót gyártottak, jelentősen hozzájárulva a B-osztály addigi legjobb évéhez az értékesítésben.
Kecskeméten 2013. január 25-e óta gyártják a Mercedes-Benz CLA személyautóit, amelyek kizárólag Magyarországon készülnek. A kapacitásnövekedésnek és a CLA-gyártásnak köszönhetően jelenleg több mint 3 ezer magyar dolgozója van a gyárnak, de még vannak nyitott pozíciók, amelyekre a kecskeméti régióból toboroznak munkaerőt.
Az ügyvezető igazgató kiemelte: a Mercedes-Benz új kompaktautó-generációja olyan sikeres a vevők körében, hogy a kecskeméti gyár tele van megrendelésekkel. Azért, hogy a nagy keresletet ki tudják elégíteni, nemzetközi példára már tavaly bevezették a munkaidőkeretet, majd az elszámolási időszakot, ami nagymértékben hozzájárul a gyár rugalmasságához. A munkaidő-rugalmasságra azért van szükség, hogy a gyár azonnal reagálni tudjon a globális autópiacon előforduló keresletingadozásokra.
Az elszámolási időszak központi eleme egy munkaidőszámla, amelyen a dolgozók plusz és mínusz órái gyűlnek. Amikor több autót kell gyártani, a többletórák felhalmozódnak a számlán, amikor kevesebbet, a számlán felgyűlt többletből levonható a kiesett munkaóra. Ennek legfontosabb előnye a dolgozók számára, hogy azokban a hónapokban is megkapják az alapfizetésüket, amelyekben kevesebbet dolgoztak.
A stuttgarti székhelyű konszern 2008. június 18-án jelentette be, hogy Magyarországon fogja gyártani új generációs Mercedes A és B modelljeit. A Mercedes-Benz kecskeméti gyára mintegy 800 millió eurós beruházással a tervezett időben elkészült, az ország történetének egyik legnagyobb zöldmezős beruházása a közvetlen foglalkoztatottakon kívül a beszállítói körben további 10 ezer munkahelyet teremt.
Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója 2012. március 29-én - a gyártás beindításának a napján - jelentette be, hogy az év végéig a dolgozók létszámát 3 ezerre emelik, mert az év második felében egy négyajtós kupé gyártásának az előkészületeit is megkezdik Kecskeméten, amelyből az első eladásra gyártott autó 2013-ban hagyja el a gyárat.
MTI