2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közúti közlekedés jogi szabályozása jól körülhatárolt. Ennek ismerte és betartása fontos annak érdekében, hogy a cég magas szinvonalon tudja az ügyféligényeket kielégíteni. Nem elhanyaglható szempont persze az sem, hogy a jogkövető magatartással súlyos büntetésektől kímélhetik meg magukat a cégek.

A Munka Törvénykönyve szerint a munkabér egyéb elemeihez tartozó tételekre nézve bérpótlék-átalány is adható. Mit kell limitnek tartani? Az egyes tételeket külön-külön nézve másmás százalék van megállapítva. Mindegyiknél a kiindulási alap a személyi alapbér. Megteheti-e a munkáltató, hogy visszamenőleg adott időszakra statisztikai számítást végez és ez alapján állapítja meg az összeget?

Álláspontom szerint megteheti a munkáltató, azonban az adott időszak egy teljes éu, vagy évek átlagát kell, hogy áttekintse, valamint a munkavállalót ugyanazon munkakörben és hasonló munkakörülmények között kell foglalkoztatni. Ebben az esetben nem mutathat nagy eltérést az átalány és a tényleges bérpótlék. Ha ez a különbség feltűnően nagy aránytalanságot mutat, éves szinten ebben az esetben korrigálható.

Munkaidő beosztás szabályozása

Felmerül a kérdés, hogyan szabályozható a fuvarozó munkaideje illetve milyen utasítási lehetőségei vannak a munkaitatónak, hiszen alkalmazottja tőle akár több száz vagy ezer kilométerre van és döntési helyzetekbe kerülhet.
Egyrészt a vezetési idő, pihenőidő, megszakítás és egyéb a jogszabályokból következő utasítás akár a munkaszerződés, kollektív szerződés vagy munkavállaló részére adott kötelező szabályozásban is rögzíthető.
Ezen felül a munkavállalót a telephelyről történő elindítás során kell tájékoztatni feladatáról és határidejéről, valamint egyéb kötelezettségeiről. Az útközben felmerülő szokványos problémák, illetve időbeosztásokat egyéni belátására kell bízni.


Forrás: Tranzit


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!