Bár a center "léptéke" lényegesen kisebb, mint a biatorbágyi, az 1,8 millió potenciális fogyasztót számláló régióban komoly sikereket ért el, bár Szebenyi Miklós igazgató nem kívánta a Napi Gazdaságnak elemezni a növekedést. (A biatorbágyi Premier forgalma 6-7 milliárd forint körül lehet, ennek az M3 jó esetben több mint harmadát hozhatja, hiszen telítettsége most 65-70 százalékos, az ötvenből 35 üzlet működik. A tervek szerint az év végére a központ telítettsége eléri a 80 százalékot, ami 40-42 üzlet működését jelentené.) A látogatószám az M3-ban tavaly 600-700 ezer fő között alakult. A nyitást követően a régióban sok kiskereskedő aggódott, hogy az M3 elszippantja a vásárlókat. Szebenyi szerint valóban van az outletnek elszívó ereje, ám ha jól működnek az ottani boltok, vagyis kizárólag a szezonból visszamaradt termékeket viszik be a márkakereskedők és a gyártók, az nem vezethet a városok sétálóutcáinak szlömösödéséhez.
Az előző egy évben elsősorban a nyaralási szezonban "ment a bolt", a környező városok üdülőközönsége előszeretettel látogat a központba. Jelentős a külföldiek szerepe is, a közönség 25-30 százalékát lengyelek, szlovákok és ukránok teszi ki, de az autópálya miatt a román vásárlók is szívesen fordulnak meg az üzletekben - mondta Szebenyi, aki szerint a vélt 30 perces (autós) megközelíthetőséggel szemben a valódi vonzáskörzet 40-45 perc, alaposan kitolva a potenciális fogyasztók számát. Emiatt sem várható, hogy a közeljövőben belátható időn belül Szlovákiában nyílik outlet, mindez pedig kereskedelmi szempontból felértékeli a biatorbágyi és a polgári centert, amit idővel az igazán neves prémium és luxusmárkák is kihasználhatnak.
Az M3 jóval "nehezebb" piacon nyitott, mint a Pest környéki Premier. Szebenyi szerint az M3-nál sokkal több marketingmunka van, a vidéki polgárság nehezebben "mozdítható". Árszínvonalban nincs különbség a két hely között, ám néhány márka az M3-ban - szakítva a premieres hagyományokkal - nem turkáló jellegű butikot, hanem valódi márkaüzletet nyitott. Ezzel együtt még több üzlet is keresi a vásárlóit, így néhányan cserélődhetnek. Ezek mellett több nagy "durranást" vár idén, ám erről addig nem kíván beszélni, amíg nincs meg a szerződés. Belátható időn belül el szeretnénk érni az ötvenes üzletszámot - mondta Szebenyi.
Az outletben jellemzően 30 százalék kedvezményt kínálnak az üzletek a szezonból visszamaradt készletek értékesítésekor. Az alacsonyabb bérleti díjak ellenére 30-50 százalék a haszonkulcs. Az alacsonyabb üzletbérleti díjakkal még az 50 százalékos árengedménynél is van némi nyereség, ám a nem ritka 70 százalékos akciók már a kereskedőnek is veszteséget jelentenek, ám a fogyó készlet készpénzt hoz, mozgásban tartva a kínálatot.
MTI