3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly egyetlen kilométer autópályát sem adott át a forgalomnak a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., az idén azonban több szakaszon is csattoghatnak az ollók.

Az eredeti tervek szerint 2009-ben el kellett volna készülnie az M43-as Szeged-Makó szakasza első darabjának, a kivitelező Swietelsky vezette konzorcium azonban, részben előre nem látható okok miatt, csúszást jelentett be, emlékeztet a Napi Gazdaság. A három részletben épülő Szeged-Makó szakaszt így lényegében egyszerre, a nyár végén lehet majd használatba venni. Idén az M0-s körgyűrű is tovább bővül. A déli szektor bővítése az 51. főút és az M5-ös autópálya között befejeződik, a másik két szakasz, vagyis az M1-M6 és az M6-51. főút közötti rész azonban csak 2011-ben és 2012-ben lesz kész. Szintén az idén ér véget az M31-as építése, ez az M0-s keleti szektorában biztosítja az átkötést Gödöllőnél. A 12,4 kilométeres szakasz 21,8 milliárd forintba kerül, nyáron vehető használatba.

Szintén lesz átadás az M6-oson, bár az örömbe ott némi üröm is vegyül. Az összesen 252 kilométer hosszú, Budapestről az országhatárig húzódó autópályából ugyanis csak töredékek készültek el eddig: a körgyűrűtől már el lehet jutni Dunaújvárosig, innen azonban egy ideig még nem vezet tovább a sztráda, a nyárra befejeződő munkák ugyanis csak Szekszárdnál kezdődnek. Vagyis Dunaújvárosig 59 kilométeren át vezet az autópálya, majd 67 kilométer kihagyás után - ez lesz a későbbi Dunaújváros-Szekszárd szakasz - folytatódik immáron csak autópályává fejleszthető autóútként 48 kilométeren át Bólyig. Bóly és az országhatár között még nem kezdődtek el a kiviteli munkák, ezen a 23 kilométeren, valamint az 55 kilométeres Bóly-Szentlőrinc szakaszon szintén csak kétszer két sávos autóutat építtet majd a NIF.

A NIF Zrt. elképzelései között szerepel az M0-s északi és nyugati szektorának tervezése, az előbbi nyolc, az utóbbi 18 kilométer lesz. Szintén az agglomerációs úthálózat tehermentesítését célozza a Budakalász- és Pomáz-elkerülők tervezése. Az úgynevezett második gyűrű részeként az M4-es autópálya tervezése is elindul, a 155 kilométer hosszú Abony-Fegyvernek-Püspökladány-Nagykereki szakaszon. A gyűrű folytatásaként az M8-as tervezése is megindul, ez Lepsénytől Dunaújvároson át vezet Kecskemétre, majd onnan Szolnokra, ahol a majdani M4-es kezdődik majd. Emellett az M44-es Kecskemét-Tiszakürt-Kondoros-Békéscsaba közti 120 kilométer hosszú autópálya fejlesztése is a tervezési szakaszba lép. A harmadik gyűrű, vagyis az M9-es autópálya 300 kilométeres szakaszának tervezését is az idén hajtaná végre a NIF, ez a jelenlegi elképzelések szerint kétszer egysávos út lenne a Szombathely-Vasvár-Nagykanizsa-Kaposvár-Szekszárd-Szeged viszonylaton.

(Napi Gazdaság)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!