Az eredeti tervek szerint 2009-ben el kellett volna készülnie az M43-as Szeged-Makó szakasza első darabjának, a kivitelező Swietelsky vezette konzorcium azonban, részben előre nem látható okok miatt, csúszást jelentett be, emlékeztet a Napi Gazdaság. A három részletben épülő Szeged-Makó szakaszt így lényegében egyszerre, a nyár végén lehet majd használatba venni. Idén az M0-s körgyűrű is tovább bővül. A déli szektor bővítése az 51. főút és az M5-ös autópálya között befejeződik, a másik két szakasz, vagyis az M1-M6 és az M6-51. főút közötti rész azonban csak 2011-ben és 2012-ben lesz kész. Szintén az idén ér véget az M31-as építése, ez az M0-s keleti szektorában biztosítja az átkötést Gödöllőnél. A 12,4 kilométeres szakasz 21,8 milliárd forintba kerül, nyáron vehető használatba.
Szintén lesz átadás az M6-oson, bár az örömbe ott némi üröm is vegyül. Az összesen 252 kilométer hosszú, Budapestről az országhatárig húzódó autópályából ugyanis csak töredékek készültek el eddig: a körgyűrűtől már el lehet jutni Dunaújvárosig, innen azonban egy ideig még nem vezet tovább a sztráda, a nyárra befejeződő munkák ugyanis csak Szekszárdnál kezdődnek. Vagyis Dunaújvárosig 59 kilométeren át vezet az autópálya, majd 67 kilométer kihagyás után - ez lesz a későbbi Dunaújváros-Szekszárd szakasz - folytatódik immáron csak autópályává fejleszthető autóútként 48 kilométeren át Bólyig. Bóly és az országhatár között még nem kezdődtek el a kiviteli munkák, ezen a 23 kilométeren, valamint az 55 kilométeres Bóly-Szentlőrinc szakaszon szintén csak kétszer két sávos autóutat építtet majd a NIF.
A NIF Zrt. elképzelései között szerepel az M0-s északi és nyugati szektorának tervezése, az előbbi nyolc, az utóbbi 18 kilométer lesz. Szintén az agglomerációs úthálózat tehermentesítését célozza a Budakalász- és Pomáz-elkerülők tervezése. Az úgynevezett második gyűrű részeként az M4-es autópálya tervezése is elindul, a 155 kilométer hosszú Abony-Fegyvernek-Püspökladány-Nagykereki szakaszon. A gyűrű folytatásaként az M8-as tervezése is megindul, ez Lepsénytől Dunaújvároson át vezet Kecskemétre, majd onnan Szolnokra, ahol a majdani M4-es kezdődik majd. Emellett az M44-es Kecskemét-Tiszakürt-Kondoros-Békéscsaba közti 120 kilométer hosszú autópálya fejlesztése is a tervezési szakaszba lép. A harmadik gyűrű, vagyis az M9-es autópálya 300 kilométeres szakaszának tervezését is az idén hajtaná végre a NIF, ez a jelenlegi elképzelések szerint kétszer egysávos út lenne a Szombathely-Vasvár-Nagykanizsa-Kaposvár-Szekszárd-Szeged viszonylaton.
(Napi Gazdaság)