Az első négy gép 2012-ben készül el az Airbus sevillai gyárában. Az Airbus 2015 végére a termelést havi 2,5 gépre növeli. A gép taktikai és stratégiai légi szállítási feladatok ellátására, légi utántöltő tankerként és csapatszállítóként vethető be. A fejlesztési program célja az európai országok légierejének amerikai típusoktól való függőségének enyhítése volt.
Az Airbus az EADS (European Aeronautic Defence & Space Co NV) leányvállalata 174 gépre rendelkezik megrendeléssel nyolc ügyféltől. Az első gépet a francia légierő állítja szolgálatba 2012 végén, vagy 2013 elején. Franciaország 50 darabot rendelt a katonai szállítógépből.
A francia kormány a bejelentéssel egy időben közölte, hogy kifizette az A400M program megmentésének 417 millió eurós rá eső részét az EADS konszernnek. Franciaországgal együtt nyolc NATO tagország tavaly novemberben egyezett meg a program 1,5 milliárd eurós támogatásában. Az EADS exporteladásaiból fizeti majd vissza az összeget.
MTI