Egy csésze kávé nem csak felfrissít, segíti a koncentrálást, de imázst épít, oldottabbá teheti a hangulatot és elindíthat egy fontos beszélgetést. Ez az üzleti életben különös jelentőséggel bírhat, így egyáltalán nem mindegy, milyen kávéval kínáljuk a partnereket, üzletfeleket.
Az október elején végzett, vállalati kávéfogyasztási és vendéglátási szokásokra fókuszáló kutatásból kiderült, hogy a hazai cégek 99 százaléknál, természetes, hogy üzleti partnereiket az ásványvíz mellett egy csésze kávéval is megvendégelik. A kávé szerepel az első helyen, ha kínálásra kerül a sor, ezt követi az ásványvíz (79%) és a tea (53%), szendvicset, süteményt jellemzően nem ajánlanak.
Az azonban, hogy milyen feketét kínálnak, már egyáltalán nem mindegy. Ezzel a legtöbb vállalatnál is tisztában vannak, hiszen 77 százalékuk kiemelten fontosnak tartja, hogy jó minőségű kávéval kínálják a vendégeket. Ez a kereskedelem és a szolgáltatás területén tevékenykedő cégeknek a legfontosabb, amelyek 94, illetve 80 százalékban tulajdonítanak kiemelt jelentőséget a kávékínálásnak.
A kutatásból kiderül, hogy a legjobb minőséget képviselő kávé felszolgálásával a cégek tiszteletüket kívánják kifejezni az ügyfelek és munkatársak iránt (72%), valamint azt kívánják üzenni, hogy cégük számára minden tekintetben fontos a minőség. Ráadásul ahol jó kávét adnak, oda a vendégek, üzletfelek is szívesebben térnek vissza – állítja a megkérdezettek harmada.
A kutatásban résztvevő cégek 31 százaléka szerint egy-egy tárgyalás sikerességéhez a jó kávé is hozzájárulhat, sőt, 34 százalékuk úgy véli, hogy a kávégép minősége még a cég reputációját is építi.
"Egy szép és stílusos kávégép erősíti a vállalat imázsát és megmutat egy szeletet a cég kultúrájából" - hivatkozik tapasztalataira Bajkó Eleonóra, a Nespresso professional gépek hazai forgalmazásában közreműködő Lyreco kereskedelmi vezetője. "Sőt, egy-egy kávézási élmény meghatározhatja a megbeszélés hangulatát, sikerességét. A legújabb trendet képviselő kapszulás rendszereknek pl. megvan az a varázsa is, hogy a vendég maga választhatja ki a hangulatához illő keveréket. A kapszula kínálás és - kiválasztás folyamata így önmagában is oldja a hangulatot és egy minőségi szintet határoz meg a tárgyalás idejére" - tette hozzá Bajkó Eleonóra.
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 17 százaléka rendelkezik kapszulás rendszerekkel, a többség (77%) szemes vagy darált kávéval működő eszpresszógépet használ. Az üzleti keretek közötti kávéfogyasztás fontosságára jellemző, hogy a megkérdezett cégek csak 3 százaléka nem tart kávégépet.Azoknak a válaszadóknak a 44 százaléka, akik szívesen váltanának egy kapszulás rendszerre, inkább megvásárolná a gépet, míg 32 százalékuk számára a bérleti konstrukció vonzóbb.
mfor.hu