A megoldást a vállalkozás digitális divíziója fejlesztette ki. A divízió a partnerek online igényeinek kiszolgálása mellett saját termékeket is fejleszt. Az egyik ilyen termék a ShopUp® alkalmazás.
Jól jár a vásárlóNézzük, hogy működik mindez a gyakorlatban. Például, ha az egyik szépségápolási termékeket árusító üzletlánc a következő hétvégén, egyes termékeire 30-40 százalékos kedvezményt hirdet meg a reklámújságjából kivágható kuponjaival, ahhoz, hogy ezt az árengedményt élvezhessük, el kell, hogy jusson hozzánk az újság, ki kell vágnunk, magunkkal kell vinnünk, s amikor vásárolunk, meg is kell találnunk a táskánkban, s be kell mutatnunk a pénztárosnak, hogy a fizetendő végösszeg kevesebb legyen. A ShopUp® elnevezésű alkalmazás lényegesen egyszerűbbé teszi ezt a folyamatot. Az okostelefonok tulajdonosai ugyanis ingyenesen letölthetik az alkalmazást, kiválaszthatják, hogy milyen termékcsoportok akciói, promóciói érdeklik őket, s az érdeklődési körök megjelölése után azonnal megkaphatják telefonjukra az éppen aktuális és kedvezményes kuponokat vagy akár csak az értesítést, hogy hol, mikor, milyen termékre van épp kedvezmény.
Ha a kedvezményhez szükséges kupon, akkor ezt fizetéskor elég telefonjukról bemutatniuk, ahol a pénztáros leolvassa a kuponkódot, s máris élvezhető az olcsóbb termék. A virtuális kedvezmények előnye, hogy azok megoszthatóak másokkal, így ismerősünk, barátunk is értesülhet az éppen aktuális akcióról.
Ez az okostelefon alkalmazás ingyenesen letölthető a felhasználók számára, iPhone és Android operációs rendszeren is fut.
Az üzletláncnak is megéri
Ugye nincs kétségünk, hogy a fogyasztó jól jár? Abban sem kell azonban kételkednünk, hogy ez az üzletláncoknak is kifizetődő lesz, hiszen az akció eléri a célcsoportot, modern és felhasználóbarát vásárlást biztosít, sőt, még a költségek is csökkenthetőek, hiszen az akciós újságok szerkesztése, nyomtatása, terjesztése hosszadalmas és drága, ám mostantól tulajdonképp felesleges.
Lényeges, hogy a ShopUp® applikáció a meglévő rendszerek mellé illeszthető, így ez a megoldás külön IT fejlesztést nem igényel. Használata során a felhasználói szokások folyamatos naplózásával értékes statisztikák készülnek, ezek segítik, hogy később testre szabható kedvezményeket tudjon kínálni az üzletlánc. A kedvezmények bármikor küldhetőek és letilthatóak, például, ahogy azt a termékfogyás megkívánja. Ezenkívül célcsoportra szabható, figyelve a felhasználók által megadott preferenciákat és például az épp aktuális tartózkodási helyet.
Az alkalmazás tehát egyrészt egy célzott elérést biztosító, felhasználóbarát digitális akciósújság és kuponrendszer üzlethálózatok számára, amely okostelefonokon működik. Másrészt egy olyan, a vevők számára gyors és kényelmes megoldás, amely valóban lehetővé teszi, hogy a kedvezmények mindig kéznél legyenek – fogalmazott Loschinger Tamás.
Tesztidőszak
A ShopUp® alkalmazás tesztelése december 06-án kezdődik, amelyre üzlethálózatok és felhasználók egyaránt jelentkezhettek. Nemcsak a fogyasztók járnak jól a teszt időszak alatt, hanem a cégek is, ugyanis költségmentesen tesztelhetnek, sőt, indulás után 10 ezer letöltőig ingyen is kapják meg az alkalmazás nyújtotta szolgáltatásokat. A hamarosan induló teszt eredményei alapján az alkalmazás finomhangolása még jövő év első negyedévében megtörténik, így 2014 tavaszán már mobiltelefonon keresztül is elérhetőek lesznek az üzletláncok húsvéti promóciói, akciói és kuponjai.
mfor.hu