A Financial Times egyik újságírója arra hívja fel a figyelmet, hogy míg az emberek hajlamosak több napot vagy hetet eltölteni azzal, hogy mérlegeljenek mielőtt autót, házat vásárolnak, de az irodai környezet kevésbé fontos számukra. Mindez annak ellenére van így, hogy például az autóban jóval kevesebb időt töltünk, mint az irodában, mégis kevésbé érzékeljük, hogy a munkahelyünk a második (olykor az eltöltött időt tekintve az első) otthonunk.
Az irodát bérlő vállalatok többsége az unalomig ismétlődő, sokszor szürke, sötétkék vagy fekete bútorokkal és legfeljebb kisebb paravánokkal rendezi be a termeket és szobákat. Az üzleti életben sok múlik azon, hogy milyen a tárgyalások, konzultációk hangulata. A Brit Irodai Tanács (BCO) nyáron végzett felmérése szerint a megkérdezettek egyharmada nem szívesen látná vendégül tárgyalópartnerét saját irodájában. Túl kellemetlennek tartják, hogy a szűkös helyiségekbe, vagy ellenkezőleg, nagy hodályokba vigyék ismerősüket vagy kollégájukat.
A társaságok többségénél a főnökség sokkal jobban figyel a szerverekre vagy a papírfelhasználásra, mint arra, hogy az alkalmazottakra megfelelő tér jusson, hogy ellenőrizzék a székek állapotát vagy tiszták legyenek az ablakok.
Elemzők szerint is szükség van a nyugodt környezetre és a diszkrécióra. Nagyon sok tervező sürgeti, hogy a vállalatvezetők figyeljenek jobban oda a belső környezetre, mert egyrészt nem kell túl sokat költeni rá, másrészt sokat hoz a konyhára. A teljes üzleti költségből mindössze 6,5 százalék jut az irodákra, 85 százalékot visznek el a bérek - számol be a Világgazdaság.